Za volantem – ŠKODA SUPERB 2019

Za volantem – ŠKODA SUPERB 2019

Škoda Superb 1.5 TSI 150 se šestistupňovou manuální převodovkou

Škoda Superb od návratu v roce 2001 zaznamenala 1,3 milionu vyrobených vozů, nyní přichází třetí generace s faceliftem a modernizací. Na dynamické prezentaci v Rakousku jsme vyzkoušeli pět různých vozů, a to včetně zcela nové varianty zvýšeného kombi Superb Scout, jakož i výběru nových motorů od 1.5 TSI 150 s vypínáním válců ACT 2/4 až po nejvýkonnější 2.0 TSI 272. Samozřejmě první pro nás byl sedan (liftback) a zážehový motor...

Lze říci, že nadčasový design Superbu pokračuje i po faceliftu, uvedeném v květnu 2019 při IIHF Mistrovství světa v ledním hokeji v Bratislavě. Vpředu vůz opticky rozšířují užší hlavní světlomety s možností technologie LED Matrix, upravená mřížka masky, nový nárazník a nové úzké mlhovky z pásů LED. Podobně se změnila záď vozu s koncovými svítilnami LED a jasným nápisem ŠKODA na výklopném víku vzadu, který je zjevně nutností ve stále větší a nepřehlednější globální nabídce pro odlišení od NO NAME výrobků, zejména pak čínských. V době prezentace byly nové verze tak čerstvé, že ještě nebyly k dispozici kompletní technické údaje pro zážehové motory 1.5 TSI (nahrazují 1.4 TSI) a novou generaci motorů 2.0 TDI Evo, které proti předchozí stejného kódového označení EA288 nabízejí nižší spotřebu až o 0,4 l/100 km a snížené emise CO2 až o 10 g/km. Podle Sebastiana Willmana, vedoucího vývoje vznětových motorů VW Group, mají diesely před sebou ještě velkou budoucnost, jak prohlásil při premiéře nové pohonné jednotky na 39. Vídeňském motorovém sympoziu 2018. Po podélné zástavbě v Audi A6 přichází nyní EA288 Evo do platformy MQB vpředu napříč a přestože zachovává shodné rozměry válců, liší se především blokem z hliníkové slitiny (úspora 20 kg) a zvýšeným vstřikovacím tlakem. V Superbu byla verze 110 kW (150 k) s ocelovými písty a delšími ojnicemi, ale nový motor přichází ve dvou výkonových třídách LK1 (85 až 120 kW) a LK2 (120 až 150 kW), takže rozšíření lze očekávat. Další vývoj EA288 Evo, který v dvoulitrové verzi nahradí i menší 1.4/1.6 TDI (pryč s nesmyslným downsizingem!), zahrnuje rovněž elektrický kompresor a systém mild hybrid.

Současná nabídka čítá devět variant pohonného ústrojí pro obě karosářské verze Superbu, zážehové i vznětové motory jsou výhradně čtyřválce (V6 se do MQB nevejde a tříválce jsou přece pro vlajkovou loď značky nevhodné). Manuální šestistupňovou převodovku můžete mít jen s motory 1.5 TSI nebo 2.0 TDI Evo, všechny pak s automatizovanou dvouspojkovcou DSG, která je nyní výhradně sedmistupňová. K testovacím jízdám byly připraveny sedany (liftbacky) i kombi ve výbavách Ambition, Style, Sportline, Laurin & Klement i nový Scout, chyběla základní Active. Zatímco ostatní se dodávají v obou karosářských variantách, nový Scout je atraktivní kombi se zvýšenou průchodností lehčím terénem, což potvrzuje i rozšíření volby režimů jízdy Driving Mode Select o Offroad (kromě klasických Eco, Comfort, Normal, Sport a Individual). Podrobněji se o novém Superbu dočtete v internetovém časopise TH Auto č. 8/2019, který počátkem srpna vychází na těchto webových stránkách.

TOM HYAN, Vídeň/Kirchberg am Wagram (A)

Foto autor a TH Motormedia


Fotogalerie k článku

Škoda Superb 2019
Nejnovější články

TH AUTO číslo 3 právě vyšlo!

Třetí číslo devátého ročníku TH Auto 2024 právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více

TH AUTO číslo 2 právě vyšlo!

Druhé číslo devátého ročníku TH Auto 2024 právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více

TH AUTO číslo 1 právě vyšlo!

První číslo devátého ročníku TH Auto 2024právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více