Za volantem – ŠKODA OCTAVIA 2017

Za volantem – ŠKODA OCTAVIA 2017

První kontakt s novým vozem, tato Octavia Combi 1.8 TSI byla vyzkoušena na trase z letiště v Portu do hotelu v Ílhavu

Ostré rysy přídě vzbudily ostré reakce mezi těmi, kteří rádi kritizují. Hned na úvod sděluji, že se mi ostrý design s dělenými světlomety líbí. Nový automobil vypadá lépe ve skutečnosti než na snímku, jeho příď je výraznější než dříve a rozhodně ho identifikuje na první pohled, s jiným si Octavii rozhodně nespletete...

Na mezinárodní prezentaci mezi Portem a Ílhavem na portugalském pobřeží jsme vyzkoušeli hned tři různé automobily, nejsilnější 1.8 TSI/132 kW (180 k) jako kombi a dva diesely 1.6 TDI/85 kW (115 k) a 2.0 TDI/110 kW (150 k) v karoserii liftback (sedan), z nichž druhý byl v provedení 4x4. Škoda Octavia třetí generace se tak po faceliftu v polovině životního cyklu okamžitě odlišila od menšího Rapidu a většího Superbu. Nová originální tvář je sice ve stylu, jaký nedávno Mercedes-Benz třídy E (W212) opustil, jenže Octavia s ním získala tak nepřehlédnutelný a osobitý vzhled, že se jednoznačně odlišuje od konkurence. Mám-li být upřímný, tak pro mě byl naopak velkým zklamáním facelift druhé generace, kdy čistý design prvního provedení utrpěl naroubováním vzhůru vytažených koncovek světlometů v korejském stylu (podobně jako u faceliftu první generace Ford Mondeo). Samozřejmě, design nelze nikdy hodnotit podle nějaké šablony, nicméně harmonie jednotlivých prvků by měla zůstat respektovanou zásadou...

Škoda Octavia je nejúspěšnější automobil značky, od roku 1996 vzniklo ve třech generacích přes 5,3 milionu vozů a výroba pokračuje vysokým tempem nejen v Mladé Boleslavi, ale i v zahraničních závodech. Použitá modulární platforma MQB sice umožňuje montáž velkého množství různých typů zážehových i vznětových motorů, ale strategie je jasná, zachovat co nejpříznivější cenu, a tak některé výkonnější typy čtyřválců v českém voze nehledejte. Vzácností je i víceprvkové zavěšení zadních kol, u standardních typů liftback a kombi s pohonem předních kol se dodává pouze s motorem 1.8 TSI/132 kW (180 k), výjimkou je plynová varianta 1.4 TSI G-TEC/81 kW (110 k), kde by torzní příčka znesnadnila uložení nádrží, a samozřejmě všechny verze 4x4, tedy s pohonem všech kol. Uvedené platí jak pro liftback s výklopnou stěnou v zádi, tak pro Octavii Combi. Rozchod kol se zvětšil vzadu o 20 mm (torzní příčka) nebo o 30 mm (víceprvkové závěsy), což přispělo ke zlepšení již tak velmi dobrých jízdních vlastností. Vyzkoušeli jsme oba typy podvozků a můžeme potvrdit, že v běžném provozu žádný rozdíl nepoznáte!

Více, včetně technických údajů, přineseme v internetovém měsíčníku TH Auto číslo 3/2017, který vyjde na tomto webu počátkem března. Zatím alespoň předkrm se snímky testovaných vozů z Portugalska.

TOM HYAN, Porto / Ílhavo (P)

Foto TOM HYAN (TH Motormedia)


Fotogalerie k článku

ŠKODA Octavia 2017
Nejnovější články

TH AUTO číslo 4 právě vyšlo!

Čtvrté číslo devátého ročníkuTH Auto 2024právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více

TH AUTO číslo 3 právě vyšlo!

Třetí číslo devátého ročníku TH Auto 2024 právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více

TH AUTO číslo 2 právě vyšlo!

Druhé číslo devátého ročníku TH Auto 2024 právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více