VELKÉ ZÁVODY V MOSTĚ!

VELKÉ ZÁVODY V MOSTĚ!

Českému týmu ISR se první závody ADAC GT Masters nevydařily, jezdci zůstali bez bodů

Podruhé na mostecký okruh zavítalo mistrovství vozů GT; stejně jako loni bylo druhým podnikem šampionátu ADAC GT Masters. Opět jsme viděli velmi pěkné závody s množstvím zajímavých vozů! Prakticky jde o největší automobilové závody, jaké se dnes u nás jezdí! Bohužel jinak se všechny světové a evropské šampionáty České republice vyhýbají, v Brně se soustřeďují na svůj boj o Velkou cenu České republiky silničních motocyklů...

V mistrovství ADAC GT Masters 2019 opět startuje český tým Igora Salaquardy, který přešel do třídy GT po dlouhém působení v závodech formulových vozů, kde za ISR jezdily i největší hvězdy včetně pozdějších závodníků formule 1 a vítězů Indy 500! Syn šéfa týmu Filip Salaquarda už druhou sezonu absolvuje ADAC GT Masters s Frankem Stipplerem. Bohužel při premiéře 2019 v Oscherslebenu posádka českého týmu Frank Stippler (D) a Filip Sallaquarda (CZ) na Audi R8 LMS nedojela na bodovaných místech. Nedařilo se jim ani na domácí trati v Mostě, jezdci doplatili na kolize.

K nejpočetnějším automobilům startovního pole patří Audi R8 LMS, nyní v evoluční verzi, které německá automobilka vyrábí výhradně pro klientský motorsport. Bojují proti sobě vozy různých koncepcí, motor uprostřed před zadní poháněnou nápravou (tedy nikoli quattro) je u Audi a Lamborghini nepřeplňovaný desetiválec 5,2 litru, zatímco u Ferrari 488 GT3 přeplňovaný osmiválec Bi-Turbo 3,9 litru! Výjimkou jsou Porsche 911 GT3 R (typ 991.2) s plochým šestiválcem boxer 4,0 l za zadní nápravou; ostatní nasazené automobily GT3 mají motor uložený vpředu, s posunutím co nejvíce vzad (mid-ship), a to také různých koncepcí. Aston Martin Vantage V8 a BMW M6 GT3 jsou přeplňované osmiválce Bi-Turbo, první 4,0 litru a druhý 4,4 litru, zatímco mnohem větším objemem vynikají nepřeplňované Mercedes-AMG GT3 (6,3 litru) a americká klasika Chevrolet Corvette C7.R (6,2 litru).

Prvnímu závodu v Mostě 2019 dominovala posádka Patric Niederhauser (CH) a Kelvin Van der Linde (ZA) na Audi R8 LMS, vítězem druhého se stal Chevrolet Corvette C7.R týmu Callaway Competition, který řídili Marvin Kirchhöfer (D) a Manfred Pommer (D). Podrobněji se k závodu vrátíme v internetovém časopise TH Auto 6/2019, který vyjde počátkem června na těchto webových stránkách.

TOM HYAN a HELENA HYANOVÁ, Most (CZ)

Foto Tom Hyan a Helena Hyanová


Fotogalerie k článku

ADAC GT Masters_Most 2019
Nejnovější články

TH AUTO číslo 4 právě vyšlo!

Čtvrté číslo devátého ročníkuTH Auto 2024právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více

TH AUTO číslo 3 právě vyšlo!

Třetí číslo devátého ročníku TH Auto 2024 právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více

TH AUTO číslo 2 právě vyšlo!

Druhé číslo devátého ročníku TH Auto 2024 právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více