SPORT RACING WORLD CUP 1999

SPORT RACING WORLD CUP 1999

Posádka Emmanuel Collard/Vincenzo Sospiri (Ferrari 333 SP), vítězové šampionátů 1998 a 1999

Sdělení, že po debaklu s motocyklovou Velkou cenou České republiky nebude Automotodrom Brno usilovat o jiné světové závody, je bohužel ukázkou úpadku naší společnosti. Už v minulých letech bylo vše podřízeno motocyklové Grand Prix a velké automobilové závody z brněnské trati zmizely, nyní je to oficiální. Bude se jen pronajímat na komerční akce! Takže zbývají vzpomínky...

K velkým závodům v Brně patřil také Světový pohár sportovních vozů, který na trať od roku 1998 přivedl manažer John Mangoletsi, jenž se rovněž pokusil o znovuzrození britské legendy BRM, známé z formule 1 a ze 24 h Le Mans.

Přinášíme soubor snímků z druhého závodu této série v sezoně 1999, kdy bylo Brno šestým podnikem šampionátu SRWC (Sports Racing World Cup) a druhým, v němž Lola T98/10 Judd francouzského týmu DAMS porazila favorizované Ferrari 333 SP, jejichž sestavu vedla mistrovská dvojice 1998 Emmanuel Collard/Vincenzo Sospiri (JB Giesse Team Ferrari), která nakonec dobyla titul také v roce 1999. Na brněnské trati však stejně jako v Doningtonu triumfoval Jean-Marc Gounon z týmu DAMS Lola, ale s Christianem Tinseau, jenž ve vítězné posádce z Doningtonu 1999 nahradil Erica Bernarda.

Byla to úžasná podívaná, ve vyšší třídě SR1 (motory do šesti litrů) jelo sedm vozů Ferrari 333 SP proti soupeřům se sportovními prototypy Riley & Scott, Lola-Judd, Kremer-Lola-Ford a Lucchini-Cosworth; zatímco nižší třída SR2 (do tří litrů) měla na startu kromě italských Tampolli, Lucchini a Picchio také britský Pilbeam a francouzskou Deboru. Mezi jezdci nechyběli ani účastníci MS formule 1, konkrétně Arturo Merzario, Jean-Marc Gounon, Giovanna Amati, Vincenzo Sospiri, Mauro Baldi, Giovanni Lavaggi, Gaston Mazzacane a Marco Apicella, ale také hvězdy závodů F3000, sportovních a cestovních vozů Emmanuel Collard, Laurent Redon, Enzo Calderari, Lilian Bryner, John Nielsen, Christophe Tinseau, Christian Pescatori, Gianni Giudici, Marc Rostan, Raffaele Raimondi a další.

Po první hodině překvapivě vedli Italové Apicella/De Lorenzi (Riley & Scott) před Gounonen a prvním Ferrari otce a syna Zadrů, o třicet minut později už vládli závodu Gounon/Tinseau před Zadrovými a Apicellou; Ferrari posádky Collard/Sospiri se probilo na čtvrté místo a po dvou hodinách už jelo druhé. Vyhráli Gounon /Tinseau (Lola) průměrnou rychlostí 164,910 km/h za 2 h 31 min 21,95 s, když najeli náskok 58,09 sekundy před dvojicí Collard/Sospiri (Ferrari) a 1 min 11,28 s před rodinou Zadra (otec Angelo, syn Marco) na Ferrari 333 SP týmu BMS Scuderia Italia (starý známý z formule 1). Čtvrtí Apicella/De Lorenzi (Riley & Scott Judd) byli poslední s plným počtem 77 kol. Do první desítky se vklínili Francouzi Bruneau/Rostan (Debora-BMW) na sedmém místě coby vítězové třídy SR2. Arturo Merzario i Giovanna Amati záhy odpadli.

TOM HYAN (Brno/CZ)

Foto Tom Hyan


Fotogalerie k článku

Brno 1999 ISRS
Nejnovější články

TH AUTO číslo 12 právě vyšlo!

Dvanácté číslo (a dvaadevadesáté celkově) osmého ročníku TH Auto 2023 právě vyšlo! Zavedli jsme... čti více

TH AUTO číslo 11 právě vyšlo!

Jedenácté číslo (a jedenadevadesáté celkově) osmého ročníku TH Auto 2023 právě vyšlo! Zavedli... čti více

TH AUTO číslo 10 právě vyšlo!

Desáté číslo (a devadesáté celkově) osmého ročníku TH Auto 2023právě vyšlo! Zavedli jsme... čti více