PRVNÍ JÍZDA - FORD ECOSPORT 1.0

PRVNÍ JÍZDA - FORD ECOSPORT 1.0

Ford EcoSport vznikl v Brazílii, pro evropské zákazníky se však bude vyrábět v Indii

Jako první novináři z České republiky jsme vyzkoušeli nový Ford EcoSport, který v roce 2014 zamíří také na evropské trhy...

Ráno po premiéře Mustanga jsme odjeli do dalšího barcelonského hotelu Miramar na Montjuich, převzali modrý Ford EcoSport 1.0 a vyrazili po někdejším okruhu Velké ceny Španělska formule 1 vzhůru do katalánských hor! V předstihu jsme tak vyzkoušeli další globální produkt Forda, a to EcoSport brazilské konstrukce, který se pro Evropu vyrábí v Indii. Na evropský trh přijde letos, k dispozici jsme měli oceněné tříválce 1.0 EcoBoost/92 kW (125 k) a nový turbodiesel 1.5 Duratorq TDCi/67 kW (91 k), oba s pětistupňovou převodovkou a pohonem předních kol.

Pětidveřový automobil s charakteristickým uložením náhradního kola na zadních křídlových dveřích vychází z platformy Fiesty (vpředu McPherson, vzadu torzní příčka i u 4WD), karoserie je návrhem brazilského Forda. Jízdní vlastnosti, jisté a vyvážené s přirozeně tuhou charakteristikou, jsou velmi příjemné a pro vozy této značky typické, stejně jako funkce asistenčních systémů ESC/TCS, které jsou optimálně naladěny a řidiče neobtěžují předčasným zásahem. Nabídku později doplní zážehový čtyřválec 1.5 Duratec/82 kW (112 k), alternativně dodávaný se šestistupňovou automatizovanou převodovkou PowerShift.

Pro Brazílii je to už druhá generace EcoSportu, tam se montují motory 1.6 Sigma/81 kW (110 k) a 2.0 Duratec/104 kW (141 k), při provozu na etanol jsou výkony mírně vyšší, dvoulitr může být i s pohonem všech kol (4WD pro Evropu není, podle průzkumu u konkurentů tvoří jen 15 procent odbytu) a standardně dostal šestistupňovou mechanickou převodovku (alternativně PowerShift). Rozvor náprav je 2520 mm, Indové uvádějí vnější rozměry 3999 x 1765 x 1708 mm (zřejmě bez náhradního kola, Brazilci sdělují délku 4241 mm) a objem zavazadlového prostoru 346/705 litrů, ovšem definitivní údaje evropské verze budou až při uvedení na trh. Rezerva je na zádi, protože by se dovnitř nevešla, ale velikost interiéru je pro běžné jedince naprosto vyhovující.

Ford EcoSport se kromě Brazílie a Indie bude vyrábět také v Thajsku, Číně a Rusku, zamíří na trhy více než šedesáti zemí (v USA nebude). Pětisetkusová Limited Edition EcoSport pro Evropu byla on-line prodána za 48 hodin! Důraz je samozřejmě na nový tříválec 1.0 EcoBoost, vyhlášený mezinárodním Motorem roku jak v roce 2012, tak 2013 (je to opravdu nejlepší tříválec, jaký jsem, kdy řídil). Barb Samardzichová, ředitelka (COO) Ford of Europe, při prezentaci v Barceloně prozradila, že se těchto motorů má v Evropě vyrábět až 1,5 milionu ročně. Vystaveno bylo dvanáct evropských vozů Ford, jež tříválec 1.0 pohání. Evropskou nabídku Ford SUV pak budou tvořit EcoSport, Kuga a nový Edge.

 

TOM HYAN, EcoSport COTY Media Drive, Barcelona (E)

Foto Tom Hyan

 


Fotogalerie k článku

FORD ECOSPORT 1.0
Nejnovější články

TH AUTO číslo 4 právě vyšlo!

Čtvrté číslo devátého ročníkuTH Auto 2024právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více

TH AUTO číslo 3 právě vyšlo!

Třetí číslo devátého ročníku TH Auto 2024 právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více

TH AUTO číslo 2 právě vyšlo!

Druhé číslo devátého ročníku TH Auto 2024 právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více