PORSCHE 911 CARRERA S + 4S aneb PREMIÉRA OSMÉ GENERACE (992)

PORSCHE 911 CARRERA S + 4S aneb PREMIÉRA OSMÉ GENERACE (992)

Nové vozy Porsche 911 Carrera S (a 4S) při dynamickém představení na Hockenheimu

Nekonečný příběh legendy Porsche 911 pokračuje po více než milionu vyrobených automobilů, v osmé generaci kódového označení 992 podruhé přijíždí s přeplňovaným motorem už v základním provedení. Nedlouho po světové premiéře v Los Angeles jsme zamířili do Stuttgartu - Zuffenhausenu a druhý den na okruh Hockenheimring, abychom se s novinkou důkladně seznámili.

Protože u představení dalšího Porsche 911 nelze hovořit o revoluci, ale spíše o evoluci, bývá velmi poučné setkání s jeho tvůrci na technologickém semináři, jaké už dnes automobiloví výrobci pořádají jen zřídka (v posledních letech jsem měl možnost je navštívit pouze u Porsche, Ferrari a Škoda Auto), neboť ani většinu motoristických novinářů technika příliš nezajímá, natož pak běžnou veřejnost! Lidé z vývoje však mohou poskytnout nejen informace jaké v tiskových materiálech nenajdete, ale především upozornit na změny a inovace, jež nejsou u dnešních komplikovaných výrobků zřejmé na první pohled. A co je na osmé generaci 911 to nejzajímavější? Dále zvýšený výkon motoru i s filtrem pevných částic, osmistupňová dvouspojková převodovka, přístrojový štít Porsche Advanced Cockpit, samočinná detekce jízdních podmínek pro nový Wet Mode (mokrý režim), zvětšení rozchodu kol, poprvé kola rozdílných rozměrů vpředu a vzadu už od základního typu, rozšířená paleta asistentů a konektivity, nové světlomety LED, adaptivní přítlačné křídlo zcela zapuštěné do karoserie a především dále zdůrazňovaná skutečnost, že za stupeň 2 autonomní jízdy dále nejdou; všechny systémy lze vypnout a vládcem vozu zůstává řidič.

Srdcem každého automobilu je motor, nejlépe víceválcový, a 911 zachovává věrnost plochému šestiválci boxer, znovu s třílitrovým objemem, který s přeplňováním dvojicí malých turbodmychadel nabízí vyšší výkon o třicet koní (22 kW), tedy úctyhodných 331 kW (450 k) při shodných otáčkách 6500 min-1, zatímco nárůst maxima točivého momentu z 500 na 530 N.m probíhá při vyšších otáčkách 2300 až 5000 min-1. Svezli jsme se jak ve verzi s pohonem zadních (Carrera S), tak všech kol (Carrera 4S). Nejvíce nás zaujal nový jízdní asistent, jenž doporučí zvolit Wet Mode, pokud čidla před předními koly zaznamenají mokrou silnici. Zařízení vychází ze změny frekvence hluku pneumatik, řidič může či nemusí reagovat. Pokud zvolí Wet Mode, systém upraví trakci (PTM) a stabilizaci (PSM), zadní křídlo se při rychlosti nad 90 km/h vysune z karoserie, aby zlepšilo přítlak a zamezilo aquaplaningu! Zatímco v jízdním režimu Normal jde vůz poměrně lehce do smyku, o vyšších Sport či Sport Plus nemluvě, při zapnutí Wet (máte ovladač na volantu jako manettino u Ferrari) se vám to prostě nepodaří, vůz jede jako po kolejích. Samozřejmě hovoříme o běžném způsobu jízdy, jinak fyzikální zákony a odstředivé síly nadále existují, ve slalomu na Hockenheimu byl ale rozdíl jasně patrný. Nová 911 přichází s novou automatizovanou převodovkou PDK 8, ale byli jsme ujištěni, že sedmistupňová manuální také zůstane v nabídce. Více ze zajímavého setkání s novou 911 najdete v internetovém měsíčníku TH Auto 1/2019, který vychází počátkem ledna na těchto stránkách.

TOM HYAN, Stuttgart/Hockenheim (D)

Foto Tom Hyan


Fotogalerie k článku

PORSCHE 911 Carrera 992
Nejnovější články

TH AUTO číslo 3 právě vyšlo!

Třetí číslo devátého ročníku TH Auto 2024 právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více

TH AUTO číslo 2 právě vyšlo!

Druhé číslo devátého ročníku TH Auto 2024 právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více

TH AUTO číslo 1 právě vyšlo!

První číslo devátého ročníku TH Auto 2024právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více