PAŘÍŽSKÉ PREMIÉRY PO 120 LETECH

PAŘÍŽSKÉ PREMIÉRY PO 120 LETECH

Ferrari Monza SP1 (810 koní...)

Pařížský autosalon slaví 120 let. Novinky Škoda Auto už jsme představili, podívejme se na ty další. Rozhodně jich nebylo málo, jak se nám někteří experti snaží namluvit. I při absenci různých značek to byla velmi zajímavá podívaná.

Přestože direktivní zásahy neznalých (a v příslušném oboru nevzdělaných) politiků z Bruselu se všemožně snaží automobilový průmysl dostat do slepé uličky, jejich konstruktéři jsou chytřejší než funkcionáři a vždy vyřeší i nejtěžší úkoly. Platí to především o snižování emisí, na něž se Bruselští zaměřili podobně jako policie na měření rychlosti. Automobilky však na vše mají odpověď. Problém je pouze v tom, že dražší řešení musí někdo zaplatit, a pokud na to nemá, přestane si inovativní výrobky kupovat. Pokrok rozhodně nepřichází tak, jak bychom si přáli. V dnešní situaci, jak je nastavena, lze emisním limitům vyhovět jen elektrifikací vozidel, která však naráží na nedostatečnou infrastrukturu. A v tom nemají evropští úředníci komu co nařídit, protože to jsou investice, na něž většinou není, či vlády nechtějí dát. A předražené elektromobily? Nemají šanci, protože když za cenu jednoho elektrického můžete mít tři běžné vozy, kdo by si elektrické kupoval...

Problémů k řešení je tedy více, ale o nejrůznější vize, prezentované právě na Pařížském autosalonu 2018, rozhodně nouze nebyla. Pokud se elektrická vozidla budou vyrábět ve větší míře, musí být dostečný jejich reálný dojezd, vyřešeny sítě dobíjecích stanic a snížena pořizovací cena. Nová doba tak přináší nové výzvy a sledovat současný vývoj je bezesporu nadmíru zajímavé. Všechny automobilky, i ty které v Paříži chyběly, představují své ambiciózní plány, v nichž však nenacházíme dosti důležitou věc, a to seriozní prognózu zájmu, resp. kupní síly koncového klienta! Jinak jsou to nápady velké! Nejdále šel Renault, který doma v Paříži završil trilogii v oblasti mobilních služeb uvedením třetího konceptu řady EZ, tentokrát v podobě luxusního osobního vozu EZ-ULTIMO, a to opět s autonomní funkcí jako EZ-GO (osobní přepravník ze Ženevy 2018), či EZ-PRO (robotický prostředek pro rozvážku zboží ve městě, uvedený na IAA 2018 v Hannoveru). Jde o demonstraci technických možností, jež však vyžadují zcela jiné uspořádání dopravy, což rozhodně nelze změnit přes noc...

Na autosalonu v Paříži ovšem byly zajímavé premiéry i jiných než elektrických vozidel, některá z nich představujeme v naší fotoreportáži. Více a podrobněji se k autosalonu vrátíme v internetovém časopise TH Auto číslo 10/2018, který vyjde 7. října na tomto webu (rozkliknete vpravo nahoře).

TOM HYAN, Paříž (F)

Foto Tom Hyan


Fotogalerie k článku

PARIS AUTOSHOW 2018_02
Nejnovější články

TH AUTO číslo 4 právě vyšlo!

Čtvrté číslo devátého ročníkuTH Auto 2024právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více

TH AUTO číslo 3 právě vyšlo!

Třetí číslo devátého ročníku TH Auto 2024 právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více

TH AUTO číslo 2 právě vyšlo!

Druhé číslo devátého ročníku TH Auto 2024 právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více