Novináři na INFINITI M

Novináři na INFINITI M

Infiniti M37 při představení v okolí Říma

Novináři z České republiky vyrazili do Říma, aby se seznámili s novým luxusním vozem Infiniti série M, který se představil ve třetí generaci...

Cesta do Itálie byla pro mě důkazem, jak hodně se změnily během posledních let tyto prezentace. V nemalé míře z nich čiší snaha šetřit, ale pak se nabízí otázka, proč se ještě tyto akce vůbec pořádají, když už část populace žije raději ve virtuální realitě. Nehovořím o úrovni letecké dopravy, to je neštěstí a kapitola sama pro sebe, patří k důvodům, proč jsem se vzdal řady nabízených cest. Hovořím o samotných prezentacích. Předně nedostanete žádný presskit (ten si přece stáhnete sami z internetu), neexistuje ani žádná tisková konference, nelze tedy vznášet dotazy. Přespíte sice v luxusním hotelu, ale stravujete se v bufetu pod stanem na jeho terase, či na parkovišti...

 

Nesnáším, když představení nového vozu začíná povinně jízdou ve verzi se vznětovým motorem. Mám-li posoudit nový automobil, jenž se dodává jak se zážehovým, tak vznětovým motorem, pak tedy potřebuji v první řadě kultivovanější pohonnou jednotku na benzin. Samozřejmě i mezi diesely jsou výjimky, avšak stroje od velkovýrobců (v tomto případě Renault) nedosahují kvalit prémiových produktů, a celý dojem z nového vozu je tím ovlivněn.

 

Při dojezdu s vozem Infiniti M30d do římského Infiniti Centre (IC Roma), jež patří do sítě automobilových dealerů různých značek, vytvořené bývalým soutěžním jezdcem Tonym Fassinou, pro nás připravili statické porovnání s konkurencí, představovanou typy BMW řady 5, Mercedes-Benz třídy E a Jaguar XF, bohužel bez možnosti posouzení rozdílů vybraných typů za provozu. Těžko věřit francouzské dívce, která má na starosti marketing série M, vždyť v její náplni práce je vyhlásit Infiniti za nejlepší! Na milost vzala jen BMW řady 5, ale kritizovala jeho údajně nudný interiér. Nám však vychází, že krása je právě v jednoduchosti, interér emka je nadmíru přeplněn různými ovládacími prvky...

 

Infiniti však jsou automobily pro individualisty, kteří se potřebují lišit a z různých důvodů nechtějí vozy prestižních německých značek. Sedan o značné délce bezmála pěti metrů jistě působí důstojným dojmem, jeho značka však není na první pohled zřejmá, a proto vyvolává jistou pozornost. Velkou péči věnovali konstruktéři prvkům pasivní i aktivní bezpečnosti, za všechny jmenujme funkci BSI (Blind Spot Intervention), údajně první na světě, která nejen hlídá provoz v mrtvém úhlu, ale při neuváženém manévru automobil samočinně vrací do původního jízdního pruhu vyvoláním momentu kolem svislé osy přibrzděním kol na jedné straně. Užitečný je inteligentní tempomat, pracující i při jízdě nízkou rychlostí, jenž chrání nepozorné řidiče před kolizí při pojíždění ve městě i na volné silnici. Podrobnější informace o Infiniti M přinese časopis Automobil revue č. 2/2011.

 

Infiniti M je prostě další alternativou (při prezentaci nedošlo ke srovnání s Lexusem, ale jen se shora zmíněnými vozy), vyniká bohatou výbavou i kvalitním zpracováním. Ceny začínají na 1,32 milionu Kč za verzi M37 se zážehovým motorem, kterou rozhodně považuji jízdním projevem za lepší než turbodiesel M30d, navíc je o pětadvacet tisíc levnější! Výroba všech Infiniti (s výjimkou amerického QX56) je soustředěna do japonského Tochigi.

TOM HYAN

Foto autor

 


Fotogalerie k článku

2010 Infiniti M Roma
Nejnovější články

TH AUTO číslo 2 právě vyšlo!

Druhé číslo jubilejního desátého ročníku TH Auto 2025právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání... čti více

TH AUTO číslo 1 právě vyšlo!

První číslo jubilejního desátého ročníku TH Auto 2025právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání... čti více

TH AUTO číslo 12 právě vyšlo!

Dvanácté číslo devátého ročníkuTH Auto 2024právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více