MERCEDES-BENZ E 300 de – ZA VOLANTEM

MERCEDES-BENZ E 300 de – ZA VOLANTEM

Mercedes-Benz třídy E prošel v polovině výrobního cyklu faceliftem; naposledy jsme vyzkoušeli jeho novou verzi s hybridním pohonem, který netradičně využívá vznětový motor. V loňském roce doznaly sedany a kombi třídy E nejen faceliftu, ale i rozsáhlé modernizace poháněcích soustav, a to včetně hybridních pohonů.

S modernizací E-Klasse došlo k dalšímu posílení elektrifikovaných verzí se systémy Mild-Hybrid 48 V, Plug-In Hybrid a rovněž elektrickými plnicími kompresory spalovacích motorů, pracujícími v součinnosti s výfukovými turbodmychadly pro urychlení odezvy. Vyzkoušeli jsme sedan a kombi v unikátním provedení E 300 de 4Matic s pohonem všech kol, které spojuje dvoulitrový vznětový motor s elektropohonem Plug-In Hybrid (PHEV) EQ Boost, pro nějž se dodávají dva pětimetrové kabely vnějšího nabíjení (jeden pro domácí zásuvky, druhý pro wallboxy a veřejné nabíjecí stanice). Kombinace se vznětovým motorem není obvyklá, Mercedes-Benz ovšem nabízí obě varianty PHEV, a to jak se zážehovým (E 300 e), tak se vznětovým motorem (E 300 de). Oba jsou dvoulitrové čtyřválce, zážehový M 254 má z objemu 1991 cm3 výkon 155 kW (211 k)/5500 min-1 a točivý moment 350 N.m/1600 - 4000 min-1, ale vznětový OM 654 z objemu 1950 cm3 nabízí 143 kW (194 k)/3800 min-1 a 400 N.m/1600 - 2800 min-1. Motor je vždy spojen s elektromotorem/generátorem 90 kW (122 k), 440 N.m, uloženým v samočinné devítistupňové převodovce 9G-Tronic, a podle typu pohání buď zadní, anebo všechna kola (ve verzi 4Matic).

Uváděné teoretické spotřeby paliva 1,4 - 1,6 l/100 km lze dosáhnout jen při důsledném dobíjení akumulátoru Li-Ion, zásoba na čistě elektrický dojezd 54 až 59 km (WLTP), resp. 46 až 53 km (EU) podle typu rychle mizí, a pak přichází ke slovu jen spalovací motor. Přepínání se děje samočinně, elektropohon je vhodný pro jízdu ve městě na kratší vzdálenosti a následné dobíjení, nikoli na dlouhé cesty, kde většinou po 50 km už jedete pouze na benzin či naftu. Plug-In Hybrid má smysl jen tehdy, pokud pravidelně dobíjíte. Pokud jde o jízdní komfort, hybridní E-Klasse odpovídá klasickým modelům, stejně jako bohatou nabídkou výbavy, jen zavazadlový prostor je o něco menší. Více, včetně přehledu technických údajů, najdete v internetovém časopise TH Auto 7/2021 na těchto webových stránkách.

TOM HYAN

Foto TOM HYAN a HELENA HYANOVÁ


Fotogalerie k článku

MERCEDES-BENZ E 300 de – ZA VOLANTEM
Nejnovější články

TH AUTO číslo 1 právě vyšlo!

První číslo sedmého ročníku TH Auto 2022 (a 69. celkově!) právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání... čti více

TH AUTO číslo 12 právě vyšlo!

Dvanácté číslo TH Auto 2021(a 68. celkově!) právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více

TH AUTO číslo 11 právě vyšlo!

Jedenácté číslo TH Auto 2021(a 67. celkově!) právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více