IAA 2013 - VZPOMÍNKY NA FRANKFURT

IAA 2013 - VZPOMÍNKY NA FRANKFURT

Hybridní Porsche 918 Spyder v sériovém provedení

Frankfurtský autosalon patří k pouhým dvěma, na nichž nemám absenci od své první návštěvy. V roce 1991 jsem tam vyrazil poprvé s vozem Škoda Rapid 136...

Ve Frankfurtu jsem viděl obrovské množství automobilů, a proto se poslední show IAA 2013 stala pro mě tak trochu zklamáním, když mezi sériovými automobily bylo skutečných novinek jako šafránu, vlastně k nim patřily jen Hyundai i10, Peugeot 308 a Škoda Rapid Spaceback. Dříve tomu bylo jinak, novinky byly odhaleny až na autosalonu, což mělo jisté kouzlo (ještě se pamatuji, jak jsem se před IAA 1993 těšil na první Chrysler Neon). Když jsem letos mířil do Frankfurtu, tak jsem měl testovací jízdy se zmíněnými novinkami už většinou za sebou...

Časy se mění, Frankfurt však zůstává (liché roky), střídá se s Paříží (sudé roky), a zažil jsem tam i jiná překvapení. K těm nejhorším patří 11. září 2001; celou noc jsem sledoval televizní zprávy a snažil se dovolat bratrovi do Washingtonu. Historka z výstavy IAA 1995 je proti tomu už jen úsměvná. Když mě během pobytu na zahraniční dovolené vyhodili z místa šéfredaktora Auto Tipu, už mě nikdo na výlet letadlem do Frankfurtu nepozval. Jel jsem samozřejmě na vlastní náklady, díky Auto Palace Group jsem cestoval luxusním sedanem Mazda Xedos 9, ale neměl jsem na nocleh. Pozvánka po prvním tiskovém dnu na večeři s Renaultem ČR byla příjemná, jen můj nástupce na místě šéfredaktora Auto Tipu seděl s kyselým úsměvem proti mně, stejně jako tehdejší ředitel vydavatelství, který mě o tři týdny dříve v nepřítomnosti zlikvidoval...

Večeře byla dramatická, když italský majitel dostal amok, protože do salonku nepřišlo avizovaných patnáct, ale jen asi deset hostů. Nakonec ho manželka a podřízení zavřeli do sklepa, takže byl klid, a konečně jsme se najedli. O půlnoci jsme se rozcházeli. S těžkým srdcem jsem vložil osm marek do automatu, vyjel z garáží a do půl páté dřímal na jakési periferii Frankfurtu na studené kůži luxusního interiéru Xedosu 9. Z druhého tiskového dne autosalonu jsem odpoledne vyrazil směrem na Bonn, kde byla novinářská prezentace nové generace Opel Vectra (ještě jsem měl pozvání, pak vyschly, protože si mnozí mysleli, že se po nuceném odchodu z Auto Tipu budu živit třeba jako zahradník). Na dálnici jsme si hezky zazávodili s Andrejem Barčákem, který jel na akci s třílitrovou Omegou (večer nás překvapil nadměrnou konzumací coca coly a plynulou rumunštinou). Ostatní pozvaní novináři tam už byli, přespali jsme v superhotelu, druhý den si pojezdili po okolních kopcích. Pak jsem nastartoval šestiválec a vyrazil zpět ku Praze.

Všechny další autosalony ve Frankfurtu jsem již absolvoval letecky, jedinou výjimkou byla jízda v kombi Mercedes-Benz E-Klasse s Petrem Jansou a Pavlem Biskupem, ano ta památná, kdy si Pavel odložil brýle na raménko stírače a nějak je nemohl najít. Zjistili jsme to až na dálnici, Petr řekl hned jak to půjde zastavím, vtom ale spadly první kapky deště, čidlo sepnulo stírače a brýle velkým obloukem odlétly do sousedního směru frankfurtské dálnice.

Kromě jiných zmatků se záměnou hotelů (třeba Marriott je ve Frankfurtu dvakrát, takže za padesát marek taxíkem k jednomu, a pak za dalších třicet ke druhému) se už žádné problémy nevyskytly. Bohudík, a všechny automobily jsem viděl. Jen těch novinek je pořád méně, tak alespoň několik snímků těch, které mě letos z různých důvodů ve Frankfurtu zaujaly. Porsche 918 Spyder byl nejspíše jedničkou!

 

TOM HYAN, Frankfurt a. M. (Německo)

Foto Tom Hyan

 


Fotogalerie k článku

IAA 2013 – VZPOMÍNKY NA FRANKFURT
Nejnovější články

TH AUTO číslo 3 právě vyšlo!

Třetí číslo devátého ročníku TH Auto 2024 právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více

TH AUTO číslo 2 právě vyšlo!

Druhé číslo devátého ročníku TH Auto 2024 právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více

TH AUTO číslo 1 právě vyšlo!

První číslo devátého ročníku TH Auto 2024právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více