BMW iX M60 – MY LIFE FULL OF CARS (002)

BMW iX M60 – MY LIFE FULL OF CARS (002)

V kategorii nových elektromobilů je velký BMW iX pokračováním speciálních konstrukcí i3 a i8, jak prozrazuje kódové označení i20. Velké elektrické SUV (či podle zvyklostí BMW zvané SAV jako Sports Activity Vehicle) je skutečně futuristickým vozem s neobvyklým designem, pevnou kapotou (otevřít ji klient nesmí, to je vyhrazeno servisu) a výkonem až 619 koní (455 kW).

Nejnovější z elektrických BMW jsme vyzkoušeli v listopadu v nejsilnější verzi iX M60, výsledku spolupráce sub-brandu BMW ia sportovní divize BMW M GmbH. Novinka ukazuje cestu k elektromobilitě s účelově stavěnými originálními vozy, nikoli jen přestavbami stávajících modelů. Podle svých tvůrců pokračuje v tradici dnes už více než deset let existujícího sub-brandu BMW i, který překvapil svět městským commuterem BMW i3 (2013) a sportovním hybridem BMW i8 (2014), jež nalezly příznivé přijetí (přes 200 tisíc vozů i3, přesně 20 tisíc i8). Tyto automobily přinesly průkopnické využití uhlíkových kompozitů či recyklovaných plastů (i3), průběžné zvyšování dojezdu (i3) a rovněž trvalé připojení k internetu. V nastoupené cestě jede i nový iX; jehož tvůrci zdůrazňují celkové snížení emisí CO2 zhruba o 35 % za celou existenci vozu, recyklované i recyklovatelné materiály, nový operační systém iDrive 8 (iX jej uvádí spolu se sedanem BMW i4) a poháněcí soustavu eDrive páté generace, připravenou na autonomní jízdu Level 3.

BMW iX je postaven na nové modulární elektrické platformě (modular scalable toolkit), která v budoucnu poslouží dalším typům elektrické ofenzívy BMW Group. Kuriozitou je pevná kapota, kterou klient nemůže otevřít (poprvé jsme viděli na voze Mercedes-Benz EQS); dolévání kapaliny do ostřikovačů je pod výklopným emblémem BMW.Vzhledem k velikosti vozu s rozvorem náprav rovné tři metry a délkou jen o 47 mm menší než pět metrů (pohotovostní hmotnost od 2365 kg), mají všechny tři uvedené modely iX (xDrive40, xDrive50 a M60) trvalý pohon všech kol ve dvoumotorovém uspořádání, s příčně uloženým synchronním elektromotorem na každé nápravě.

Další informace i jakých výsledků jsme při testu BMW iX M60 dosáhli při testu v okolí Prahy, najdete v příštím čísle TH Auto 1/2023.

Foto Tom Hyan a TH Motormedia


Fotogalerie k článku

BMW iX M60
Nejnovější články

TH AUTO číslo 3 právě vyšlo!

Třetí číslo devátého ročníku TH Auto 2024 právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více

TH AUTO číslo 2 právě vyšlo!

Druhé číslo devátého ročníku TH Auto 2024 právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více

TH AUTO číslo 1 právě vyšlo!

První číslo devátého ročníku TH Auto 2024právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více