BMW 530e – ZA VOLANTEM

BMW 530e – ZA VOLANTEM

Sedmou generaci BMW řady 5 jsme vyzkoušeli po faceliftu v provedení Plug-In Hybrid, které bylo navrženo pro možnost lokálně bezemisní jízdy pouze s elektrickým pohonem. BMW 530e xDrive sází na menší zážehový čtyřválec, který je doplněn silným elektromotorem.

Poslední řada 5 (G30) se představila na autosalonu v Detroitu 2017, během let přibyly nové poháněcí soustavy, předloni prošla modernizací a loni faceliftem. Paletu elektrifikovaných modelů PHEV (Plug-In Hybrid) nyní tvoří čtyřválcové typy 520e s pohonem zadních kol a 530e (alternativně s pohonem všech kol xDrive), i šestiválec 545e xDrive s nejvyšším kombinovaným výkonem 290 kW (394 k). Všechny využívají soustavu eDrive, složenou vždy z trakčního elektromotoru/generátoru 80 kW (109 k) v osmistupňové samočinné převodovce a zážehového motoru o různém výkonu od 120 do 210 kW (163 až 286 k).

BMW 530e patří do středu nabídky se zážehovým čtyřválcem o výkonu 135 kW (184 k) a zmíněným elektromotorem o standardním výkonu 80 kW (109 k). Přítomnost spalovacího motoru dává jistotu dojezdu a obvyklé dynamiky, zatímco elektromotor dokáže poskytnou velkou podporu XtraBoost (režim Sport) při zrychlení, ale zároveň umožňuje ujetí kolem padesáti kilometrů čistě elektricky bez lokálních emisí. Vždy je ovšem něco za něco. Více, včetně přehledu technických údajů, najdete v internetovém časopise TH Auto 7/2021 na těchto webových stránkách.

TOM HYAN

Foto TOM HYAN a HELENA HYANOVÁ


Fotogalerie k článku

BMW 530e – ZA VOLANTEM
Nejnovější články

TH AUTO číslo 3 právě vyšlo!

Třetí číslo devátého ročníku TH Auto 2024 právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více

TH AUTO číslo 2 právě vyšlo!

Druhé číslo devátého ročníku TH Auto 2024 právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více

TH AUTO číslo 1 právě vyšlo!

První číslo devátého ročníku TH Auto 2024právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více