ALFA ROMEO GIULIA – PRVNÍ DOTYK

ALFA ROMEO GIULIA – PRVNÍ DOTYK

Alfa Romeo Giulia (Tipo 952) je návratem sportovního sedanu milánské značky, opět s pohonem zadních kol (anebo všech kol)

Konečně jsme se dočkali, vyjela nová Alfa Romeo Giulia s pohonem zadních kol! Na Slovakiaringu jsme sice okusili Quadrifoglio Verde (4WD), na silnici ale byly bohužel k mání jen vznětové motory...

Harald Wester, technický šéf Fiatu a ředitel Alfy Romeo, už na tiskové konferenci IAA 2015 ve Frankfurtu při uvedení Giulie přiznal, že jim návrat trvá poněkud déle (výroba typu 159 skončila v roce 2011)! Zbylí příznivci Alfy Romeo byli v posledních letech odkázáni jen na menší hatchbacky MiTo a Giulietta, skutečný sportovní sedan v nabídce chyběl, nemluvě o sportovním typu pro širší klientelu...

Nová Giulia, postavená pod vedením Philippa Kriefa (od Ferrari) na platformě Giorgio se základním pohonem zadních kol pod kódovým označením 952, je sportovně střižený čtyřdveřový sedan s typickou mřížkou přídě, již zdobí nově upravené logo (už bez jména Milano, původně sídla firmy). Design vozu je dílem vlastního Centro Stile Alfa Romeo, jež vzniklo v roce 1990 ve výrobním závodě v Arese u Milána, ale už v roce 2011 se přestěhovalo s dalšími značkami FCA do Turína. Vývoj prodloužil přechod z původně plánované prodloužené platformy Giulietty na novou Giorgio (Maserati), tedy Kriefovo dílo; design se také měnil, tým vedl Marco Tencone (ředitel Centro Stile Alfa) po dohledem Lorenza Ramacciottiho (ex-Pininfarina; loni odešel do důchodu; ve funkci šéfa FCA Design ho nahradil Ralph Gilles, ale Ramacciotti zůstává coby Special Advisor for Design). V roce 2014 byla pro expanzi vybrána továrna v Cassinu (Frosinone) u Říma, kde vyjíždějí z linky nové Giulietty a nyní i Giulie; dříve vyráběla Stila a poslední Delty i Cromy. Předsérie dvaceti vozů pro Nürburgring (vynikající čas 7:39 min), EXPO 2015 v Miláně a předpremiéru v muzeu La Macchina del Tempo Alfa Romeo vznikla u Maserati v Modeně (tam se vyrábějí Alfy Romeo 4C). Výrobu motorů (včetně 2.9 V6 Bi-Turbo) zajišťuje Fiat Powertrain Italia v Termoli.

Nejvýkonnější motor 2.9 V6 Bi-Turbo sice vznikl s pomocí Ferrari (stejné rozměry válce jako California T), ale podle představ motorářů Alfy Romeo, byť má údajně sloužit i návratu Dino (Ferrari). Je určen pro nejprve představený špičkový model Quadrifoglio Verde (QV); míří proti BMW M3/M4, které překonává výkonem 375 kW (510 k) a vlastní hmotností vozu jen 1524 kg. Uděluje italskému automobilu s pohonem všech kol největší rychlost 307 km/h, zrychlení 0 - 100 km/h za 3,9 sekundy, ale normovanou spotřebu EU jen 8,5 l/100 km. Zážehový čtyřválec 2.0 Turbo/147 kW (200 k) bude až koncem léta. Na silnici jsme zkoušeli Giulie se vznětovými čtyřválci 2.2 MultiJet, které na rozdíl od pohonných jednotek Jeepu stejného objemu, vrtání i zdvihu mají hliníkový blok a vyvažovací hřídele (jsou naladěny na 100, 110, 132 nebo 154 kW, tedy 136, 150, 180 a 210 k). Více přineseme v internetovém časopise TH Auto číslo 5/2016 (vyjde počátkem září na tomto webu).

TOM HYAN, Orechová Potoň (SK)

Foto Tom Hyan


Fotogalerie k článku

Alfa Romeo Giulia 2016
Nejnovější články

TH AUTO číslo 3 právě vyšlo!

Třetí číslo devátého ročníku TH Auto 2024 právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více

TH AUTO číslo 2 právě vyšlo!

Druhé číslo devátého ročníku TH Auto 2024 právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více

TH AUTO číslo 1 právě vyšlo!

První číslo devátého ročníku TH Auto 2024právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více