88. GENEVA INTERNATIONAL MOTOR SHOW 2018

88. GENEVA INTERNATIONAL MOTOR SHOW 2018

Škoda Vision X Concept se představil hned třikrát (na firemním preview Škoda Auto, na večírku VW Group a samozřejmě v Palexpu)

Ženevský autosalon patří k těm nejpříjemnějším, jaké jsem kdy navštívil, a proto do Ženevy jezdím nepřetržitě už od roku 1991, kdy jsem vyrazil svým vozem Škoda 136 Rapid Coupé přes noc. Pak jsem pokračoval do Francie, kde jsem navštívil nejen dlouholetého kamaráda Jean-Jacquesa, ale také zárodek závodů na ledě Trophé Andros v Paříži. Ženeva mě jako autosalon prostě nadchla, leží na neutrální půdě, Sbarro a Rinspeed jsou jen kořením, všichni velcí výrobci si jsou na salonu rovní! A vystavovatelů je zpravidla víc, než kdekoli jinde. Bylo tomu tak i letos.

Stalo se už pravidlem, že sériových novinek je méně než supersportovních a luxusních automobilů, ale to nic nemění na zajímavosti salonu, možná právě naopak. Letos se zase objevili noví vystavovatelé, třeba Michelangelo Corbellati, který slibuje hypersport s rychlostí 500 km/h, ale ti staří se také nenechali zahanbit. Franco Sbarro se svými žáky z Montbéliardu představil retroformuli se skutečným osmiválcem z Audi S6 4,2 litru! A nejlepší sportovní automobily? Ferrari 488 Pista, Porsche 911 GT3 RS, Aston Martin DB11 a okruhová Valkyrie, McLaren Senna GTR... Designeři také ještě žijí, byť Pininfarina patří Indům a tvoří pro Čínany stejně jako GFG (Giugiaro) nebo I.DE.A. Institute. Bude také zajímavé sledovat, jak se velké automobilky vypořádají s elektromobilitou ve stylu Elona Muska, i když si na rozdíl od něho svoje elektromobily financují samy! Musk sice vypustil starou Teslu Roadster do vesmíru, ale nový Superb ve Francii odstartoval na Mars! Elonovi vzkázal, že se nemá bát! To reklamní video Škoda France stojí za to, Superb s odpočítáváním raketově odstartuje a přistane na Marsu vítán Marťany. Pak se ukáže, že jde o vesnici Mars...

Škoda uvedla velmi pěkný koncept Vision X, předobraz třetího sériového modelu SUV na rok 2019, ve studii s hybridním pohonem, přičemž čtyřválec 1.5 TSI G-TEC vpředu spaluje alternativně benzin nebo stlačený zemní plyn! Zadní nápravu pohání malý elektromotor. A konkrétní zcela nové sériové vozy pro normální smrtelníky? Především Peugeot 508, Kia Ceed, Mercedes-Benz třídy A, Toyota Auris a to je všechno. Faceliftů a modernizací samozřejmě více! Přinášíme rychlou fotoreportáž, ale vrátíme se původními články v našem internetovém časopise TH Auto od čísla 4 a dalších, jež vydáváme na www.tomhyan.cz. Zatím tedy alespoň menší předkrm z dvoudenní procházky ženevským Palexpem!

TOM HYAN, Ženeva (CH)

Foto Tom Hyan


Fotogalerie k článku

AUTOSALON ŽENEVA 2018
Nejnovější články

TH AUTO číslo 4 právě vyšlo!

Čtvrté číslo devátého ročníkuTH Auto 2024právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více

TH AUTO číslo 3 právě vyšlo!

Třetí číslo devátého ročníku TH Auto 2024 právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více

TH AUTO číslo 2 právě vyšlo!

Druhé číslo devátého ročníku TH Auto 2024 právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více