2018 FIA F2 – S ČESKÝM TÝMEM!

2018 FIA F2 – S ČESKÝM TÝMEM!

Souboj Nycka de Vriese (Prema/Theodore; 4) s Antoniem Fuocem (Charouz; číslo 21) a Sergio Sette Camarou (Carlin; 18)

Formule 2 loni nahradila GP2 Series a letos dostala nové vozy. Do mistrovství FIA F2 s nimi vyjeli také jezdci českého týmu Charouz Racing System, který spolupracuje s Ferrari Driver Academy. Cílem je třetí místo mezi týmy a umístění jezdců v Top Six! Do sezony 2018 vstoupila formule 2 s novými monoposty, poháněnými přeplňovanými šestiválci, spřízněnými s motory GP3 Series...

Součástí víkendu Grand Prix je na vybraných tratích mistrovství FIA Formula 2 Championship, které se zrodilo loni z někdejší GP2 Series, ale v minulé sezoně se konalo naposledy s vidlicovými osmiválci. Trend přeplňovaných motorů je celosvětový, a proto i závodní monoposty přecházejí na plnění turbodmychadlem. V sezoně 2018 nastoupila nová Dallara F2/18, sice odlišného vzhledu ve stylu novodobé F1, ale s převzatými díly podvozku z GP2 Series (z důvodů úspor) a novým menším motorem 3.4 V6 Turbo, rovněž od firmy Mécachrome. Podle uvedeného objemu 3,4 litru je zřejmé, že jde o shodný šestiválec jako v nižší GP3 Series (premiéra 2016), ale doplněný turbodmychadlem. Největší změnou na voze je především ochranný oblouk HALO jako ve formuli 1.

Výkon motoru se zvýšil o pouhých 6 na 456 kW (620 koní), ale přichází při nižších otáčkách, stejně jako vrchol točivého momentu. Chybí ovšem typický zvuk závodního motoru minulých let, přeplňované stroje jsou o poznání ve zvukovém projevu mírnější. Hmotnost monopostu včetně jezdce vzrostla na 750 kg, lehce se zvětšily rozměry včetně prodlouženého rozvoru náprav. Systémy zavěšení kol, brzd a řízení se příliš nezměnily, rozměry kol odpovídají standardu F1, platnému do sezony 2016. Objem nádrže zůstal 125 litrů. O každém víkendu se v sobotu jede hlavní závod (Feature Race) s povinnou zastávkou po šesti kolech v depu a výměnou pneumatik (jezdec musí použít dvě různé specifikace). Druhý kratší závod v neděli (Sprint Race) má obrácené startovní pole na prvních osmi místech podle výsledků Feature Race.

Po osmi závodech se vedení šampionátu ujali Britové George Russell a Lando Norris, kteří již mají v kapse smlouvy testovacích jezdců F1. Závodníci Charouz Racing System se drželi na šestém (Ital Antonio Fuoco) a devátém místě (Švýcar Louis Delétraz). Není bez zajímavosti, že Charouz Racing System v posledních letech startoval pod slavným jménem Lotus, byť s českou licencí! Soustřeďoval se na formuli V8 3.5 a v poslední sezoně 2017 dobyl Pietro Fittipaldi, vnuk Emersona, mistrovský titul a šest vítězství pro český Lotus! Rok 2017 byl posledním pro osmiválce jak ve World Series V8 3.5, tak FIA F2 Championship. Zatímco první série byla zrušena, druhá přešla na přeplňované šestiválce. Pro Charouz Racing System to byla výzva, zvláště když všichni tak vešli do nového teritoria. Více o novodobé F2 přineseme v internetovém časopise TH Auto číslo 9/2018, který vyjde na tomto webu počátkem září.

TOM HYAN, Hungaroring/Budapešť 2018

Foto Tom Hyan


Fotogalerie k článku

F2 Hungaroring 2018
Nejnovější články

TH AUTO číslo 3 právě vyšlo!

Třetí číslo devátého ročníku TH Auto 2024 právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více

TH AUTO číslo 2 právě vyšlo!

Druhé číslo devátého ročníku TH Auto 2024 právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více

TH AUTO číslo 1 právě vyšlo!

První číslo devátého ročníku TH Auto 2024právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více