Za volantem – PORSCHE CAYENNE COUPÉ

Za volantem – PORSCHE CAYENNE COUPÉ

Porsche Cayenne Coupé při dynamické premiéře v České republice

Poprvé přichází Cayenne ve třetí generaci s atraktivní verzí Coupé, která je nejen odpovědí na módní vlnu! Automobily SUV patří do portfolia Porsche už od modelového roku 2003 a velký přínos má Cayenne v tom, že bez jeho vynikajících prodejních výsledků by nebyla samotná produkce čistokrevných sportovních vozů Porsche rentabilní, a tedy vůbec možná, jak řekl před lety bývalý šéf automobilky Wendelin Wiedeking...

Porsche Cayenne byl úspěšným vstupem značky do segmentu SUV, v roce 2010 vyjela druhá a 2017 třetí generace, půlmilionovou hranici překonala produkce v červenci 2013. Navíc každá uvedla hybridní verzi, a to je také kus tradice, protože Ferdinand Porsche postavil první hybridní automobil světa už na přelomu předminulého a minulého století, když působil u vídeňské firmy Lohner. Vozy vlastní značky byly od roku 1948 jen sportovní kupé a roadstery, než změnu myšlení klientů zachytil právě Cayenne...

Na jaře 2017 začala výroba třetí generace Cayenne, která reprezentuje nejen důkladnou evoluci designu, ale především nový podvozek s koncernovou platformou MLB Evo, pokud nehovoříme o přesunutí finální výroby do rozšířeného závodu Volkswagen Slovakia v Devínské Nové Vsi (Bratislava). V březnu 2019 se poprvé nabídka Cayenne rozšířila na dvě karosářské varianty, vedle klasického SUV přibyla sportovněji laděná Cayenne Coupé s odlišnou zadní částí karoserie. Poznávacím znakem nových Cayenne jsou čtyři poziční svítilny v každém hlavním světlometu, aktivní spoiler a větší kola z lehkých slitin; na druhé straně chválíme, že si Cayenne zachovává zvolenou optimální velikost, rozvor zůstává 2895 mm! Zatímco design označuje výrobce za evoluci, pro techniku používá slovo revoluce! Samozřejmě nový Cayenne Coupé, který jsme krátce okusili při představení v Dolních Břežanech, přebírá všechny technické finesy třetí generace Cayenne a přidává sportovněji laděný exteriér se splývající zádí. Nejvíce změn proti předchůdci je v interiéru a na zádi obou karosářských variant. Odpočátku se Cayenne Coupé dodává se třemi zážehovými motory stejně jako Cayenne; avizovaný Diesel byl před uvedením vozu zrušen, ale Coupé dostane stejně jako základní SUV Cayenne rovněž hybridní verzi (a vrcholný hybrid Turbo S po vzoru Panamery). Paleta pohonných jednotek začíná dvojicí šestiválců 3.0 Turbo/250 kW (340 k) pro Coupé a 2.9 Twin-Turbo/324 kW (440 k) pro S Coupé, ale i na českém trhu je při uvedení největší zájem o osmiválec 4.0 Twin-Turbo/404 kW (550 k) ve verzi Cayenne Turbo Coupé! Všechny mají aktivní pohon všech kol a osmistupňovou samočinnou převodovkou. Dynamika je obdivuhodná i u nejslabšího, Cayenne Coupé zrychluje 0 - 100 km/h za šest sekund a dosahuje 243 km/h, zatímco u nejsilnějšího Cayenne Turbo jsou tyto hodnoty 3,9 sekundy a 286 km/h! Podrobněji se o novém Cayenne Coupé dočtete v internetovém časopise TH Auto č. 8/2019, který počátkem srpna vychází na těchto webových stránkách.

TOM HYAN, Dolní Břežany (CZ)

Foto Tom Hyan a TH Motormedia


Fotogalerie k článku

PORSCHE Cayenne Coupe
Nejnovější články

TH AUTO číslo 11 právě vyšlo!

Jedenácté číslo letošního ročníku TH Auto 2019 je tady! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více

FORMULE 1 a další závodníci (15)

Patnáctá sada fotografií připomíná Herberta Müllera, všestranného švýcarského závodníka, ale... čti více

TH AUTO číslo 10 právě vyšlo!

Desáté číslo letošního ročníku TH Auto 2019 je tady! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více