VELKÉ ZÁVODY V MOSTĚ!

VELKÉ ZÁVODY V MOSTĚ!

Českému týmu ISR se první závody ADAC GT Masters nevydařily, jezdci zůstali bez bodů

Podruhé na mostecký okruh zavítalo mistrovství vozů GT; stejně jako loni bylo druhým podnikem šampionátu ADAC GT Masters. Opět jsme viděli velmi pěkné závody s množstvím zajímavých vozů! Prakticky jde o největší automobilové závody, jaké se dnes u nás jezdí! Bohužel jinak se všechny světové a evropské šampionáty České republice vyhýbají, v Brně se soustřeďují na svůj boj o Velkou cenu České republiky silničních motocyklů...

V mistrovství ADAC GT Masters 2019 opět startuje český tým Igora Salaquardy, který přešel do třídy GT po dlouhém působení v závodech formulových vozů, kde za ISR jezdily i největší hvězdy včetně pozdějších závodníků formule 1 a vítězů Indy 500! Syn šéfa týmu Filip Salaquarda už druhou sezonu absolvuje ADAC GT Masters s Frankem Stipplerem. Bohužel při premiéře 2019 v Oscherslebenu posádka českého týmu Frank Stippler (D) a Filip Sallaquarda (CZ) na Audi R8 LMS nedojela na bodovaných místech. Nedařilo se jim ani na domácí trati v Mostě, jezdci doplatili na kolize.

K nejpočetnějším automobilům startovního pole patří Audi R8 LMS, nyní v evoluční verzi, které německá automobilka vyrábí výhradně pro klientský motorsport. Bojují proti sobě vozy různých koncepcí, motor uprostřed před zadní poháněnou nápravou (tedy nikoli quattro) je u Audi a Lamborghini nepřeplňovaný desetiválec 5,2 litru, zatímco u Ferrari 488 GT3 přeplňovaný osmiválec Bi-Turbo 3,9 litru! Výjimkou jsou Porsche 911 GT3 R (typ 991.2) s plochým šestiválcem boxer 4,0 l za zadní nápravou; ostatní nasazené automobily GT3 mají motor uložený vpředu, s posunutím co nejvíce vzad (mid-ship), a to také různých koncepcí. Aston Martin Vantage V8 a BMW M6 GT3 jsou přeplňované osmiválce Bi-Turbo, první 4,0 litru a druhý 4,4 litru, zatímco mnohem větším objemem vynikají nepřeplňované Mercedes-AMG GT3 (6,3 litru) a americká klasika Chevrolet Corvette C7.R (6,2 litru).

Prvnímu závodu v Mostě 2019 dominovala posádka Patric Niederhauser (CH) a Kelvin Van der Linde (ZA) na Audi R8 LMS, vítězem druhého se stal Chevrolet Corvette C7.R týmu Callaway Competition, který řídili Marvin Kirchhöfer (D) a Manfred Pommer (D). Podrobněji se k závodu vrátíme v internetovém časopise TH Auto 6/2019, který vyjde počátkem června na těchto webových stránkách.

TOM HYAN a HELENA HYANOVÁ, Most (CZ)

Foto Tom Hyan a Helena Hyanová


Fotogalerie k článku

ADAC GT Masters_Most 2019
Nejnovější články

TH AUTO číslo 11 právě vyšlo!

Jedenácté číslo letošního ročníku TH Auto 2019 je tady! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více

FORMULE 1 a další závodníci (15)

Patnáctá sada fotografií připomíná Herberta Müllera, všestranného švýcarského závodníka, ale... čti více

TH AUTO číslo 10 právě vyšlo!

Desáté číslo letošního ročníku TH Auto 2019 je tady! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více