SPORT RACING WORLD CUP 1999

SPORT RACING WORLD CUP 1999

Posádka Emmanuel Collard/Vincenzo Sospiri (Ferrari 333 SP), vítězové šampionátů 1998 a 1999

Sdělení, že po debaklu s motocyklovou Velkou cenou České republiky nebude Automotodrom Brno usilovat o jiné světové závody, je bohužel ukázkou úpadku naší společnosti. Už v minulých letech bylo vše podřízeno motocyklové Grand Prix a velké automobilové závody z brněnské trati zmizely, nyní je to oficiální. Bude se jen pronajímat na komerční akce! Takže zbývají vzpomínky...

K velkým závodům v Brně patřil také Světový pohár sportovních vozů, který na trať od roku 1998 přivedl manažer John Mangoletsi, jenž se rovněž pokusil o znovuzrození britské legendy BRM, známé z formule 1 a ze 24 h Le Mans.

Přinášíme soubor snímků z druhého závodu této série v sezoně 1999, kdy bylo Brno šestým podnikem šampionátu SRWC (Sports Racing World Cup) a druhým, v němž Lola T98/10 Judd francouzského týmu DAMS porazila favorizované Ferrari 333 SP, jejichž sestavu vedla mistrovská dvojice 1998 Emmanuel Collard/Vincenzo Sospiri (JB Giesse Team Ferrari), která nakonec dobyla titul také v roce 1999. Na brněnské trati však stejně jako v Doningtonu triumfoval Jean-Marc Gounon z týmu DAMS Lola, ale s Christianem Tinseau, jenž ve vítězné posádce z Doningtonu 1999 nahradil Erica Bernarda.

Byla to úžasná podívaná, ve vyšší třídě SR1 (motory do šesti litrů) jelo sedm vozů Ferrari 333 SP proti soupeřům se sportovními prototypy Riley & Scott, Lola-Judd, Kremer-Lola-Ford a Lucchini-Cosworth; zatímco nižší třída SR2 (do tří litrů) měla na startu kromě italských Tampolli, Lucchini a Picchio také britský Pilbeam a francouzskou Deboru. Mezi jezdci nechyběli ani účastníci MS formule 1, konkrétně Arturo Merzario, Jean-Marc Gounon, Giovanna Amati, Vincenzo Sospiri, Mauro Baldi, Giovanni Lavaggi, Gaston Mazzacane a Marco Apicella, ale také hvězdy závodů F3000, sportovních a cestovních vozů Emmanuel Collard, Laurent Redon, Enzo Calderari, Lilian Bryner, John Nielsen, Christophe Tinseau, Christian Pescatori, Gianni Giudici, Marc Rostan, Raffaele Raimondi a další.

Po první hodině překvapivě vedli Italové Apicella/De Lorenzi (Riley & Scott) před Gounonen a prvním Ferrari otce a syna Zadrů, o třicet minut později už vládli závodu Gounon/Tinseau před Zadrovými a Apicellou; Ferrari posádky Collard/Sospiri se probilo na čtvrté místo a po dvou hodinách už jelo druhé. Vyhráli Gounon /Tinseau (Lola) průměrnou rychlostí 164,910 km/h za 2 h 31 min 21,95 s, když najeli náskok 58,09 sekundy před dvojicí Collard/Sospiri (Ferrari) a 1 min 11,28 s před rodinou Zadra (otec Angelo, syn Marco) na Ferrari 333 SP týmu BMS Scuderia Italia (starý známý z formule 1). Čtvrtí Apicella/De Lorenzi (Riley & Scott Judd) byli poslední s plným počtem 77 kol. Do první desítky se vklínili Francouzi Bruneau/Rostan (Debora-BMW) na sedmém místě coby vítězové třídy SR2. Arturo Merzario i Giovanna Amati záhy odpadli.

TOM HYAN (Brno/CZ)

Foto Tom Hyan


Fotogalerie k článku

Brno 1999 ISRS
Nejnovější články

TH AUTO číslo 6 právě vyšlo!

Šesté číslo TH Auto 2021 (a 62. celkově!) právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více

VOLKSWAGEN ID.4 – ZA VOLANTEM

Volkswagen ID.4 je druhý speciálně konstruovaný sériový elektromobil této značky na platformě... čti více

JEEP GLADIATOR – ZA VOLANTEM

Prvním americkým automobilem, který jsem v novém roce 2021 testoval, byl Jeep Gladiator. Je to... čti více