ŠKODA KAROQ 2017 – DALŠÍ DO PARTY

ŠKODA KAROQ 2017 – DALŠÍ DO PARTY

Škoda Karoq se zážehovým tříválcem 1.0 TSI a šestistupňovou manuální převodovkou je dobrým základem nového typu

Nové jméno Karoq zdůrazňuje zcela nový přístup. Škoda Karoq vlastně není přímým nástupcem Yetiho, ale moderním pětimístným crossoverem SUV s podstatně větším zavazadlovým prostorem, který jistě vyhoví všem běžným nárokům. Začala se vyrábět v červenci v Kvasinách a na český trh přichází s cenou od 529 900 Kč...

Zatímco Kodiaq je trochu větší a ve městě se všude nevejde, tak Yeti má zase poněkud omezený objem zavazadlového prostoru pro rodinné cestování, z čehož plyne, že nový Karoq je trefou do černého. Má moderní střih, je přiměřeně velký a všem cestovatelům nabízí dost vnitřního prostoru, takže právem aspiruje na jeden z nejprodávanějších typů Škoda, pokud bude v Kvasinách stačit výroba! Na výrobních linkách vystřídal Yetiho, jehož tvary nebyly už zdaleka tak moderní a nadčasové jako u ostatních automobilů české značky...

Výrobce si je vědom požadavků zákazníků, a tak vytvořil velkorysé prostorové poměry v interiéru Karoqa pro cestující i zavazadla, nabídl největší zavazadlový prostor v tomto segmentu, přidal elektrické ovládání výklopné zadní stěny včetně virtuálního pedálu a pokud si to řidič přeje, může mít poprvé u škodovky individuálně programovatelný digitální přístrojový štít stejně jako dotykový centrální displej bez manuálních ovladačů (tedy lidově řečených knoflíků, které jste nahmátli poslepu i potmě). Nová doba se však nedá zastavit, trefit se na symboly při jízdě po rozbité české silnici je sice náročnější, ale moderní. Ostatně to jsme si vyzkoušeli i u modernizované Octavie. Je to však naše jediná výtka...

Karoqa jsme poznali ve švédském Artipelagu, oficiálně poprvé usedli za volant v sicilském Palermu, když pomineme dřívější výjimečnou příležitost. Je to ale jasné, za volantem Karoqu se od počátku cítíte jako doma, vynikající je ergonomie, ovládací prvky i výhled z vozu. Ještě větším překvapením se stalo komfortní naladění podvozku, odlišné od sourozence Seat Ateca (také se vyrábí v Kvasinách), který je přece jen tvrdším sportovcem. Červený vůz na snímcích byl poněkud těžší na předek, dvoulitrový čtyřválec TDI však je zatím jedinou alternativou pro provedení s pohonem všech kol. Tříválec 1.0 MPI/85 kW (115 k) v šedém voze působil větší lehkostí, výkon je zcela dostatečný. Velmi dobrým středem je ale zcela nový čtyřválec 1.5 TSI/110 kW (150 k), který překvapuje nízkou spotřebou. A chcete vědět více? Jako obvykle podrobnější popis včetně technických údajů přinese internetový magazín TH Auto číslo 11/2017, který najdete v listopadu na tomto webu.

TOM HYAN, mezi Palermem, Corleone a Sciaccou (Sicílie)

Foto Tom Hyan


Fotogalerie k článku

Škoda Karoq 2017
Nejnovější články

2018 FIA F2 – S ČESKÝM TÝMEM!

Formule 2 loni nahradila GP2 Series a letos dostala nové vozy. Do mistrovství FIA F2 s nimi... čti více

FORMULE 1 a další závodníci (5)

Pátá sada osmadvaceti fotografií s autogramy slavných závodníků pochází nejen z formule 1, ale... čti více

2018 F1 – RULETA NA HUNGARORINGU

V tropických vedrech zapršelo na hodinku, přesně na kvalifikaci formule 1, a to rozhodlo o... čti více