ŠKODA KAROQ 2017 – DALŠÍ DO PARTY

ŠKODA KAROQ 2017 – DALŠÍ DO PARTY

Škoda Karoq se zážehovým tříválcem 1.0 TSI a šestistupňovou manuální převodovkou je dobrým základem nového typu

Nové jméno Karoq zdůrazňuje zcela nový přístup. Škoda Karoq vlastně není přímým nástupcem Yetiho, ale moderním pětimístným crossoverem SUV s podstatně větším zavazadlovým prostorem, který jistě vyhoví všem běžným nárokům. Začala se vyrábět v červenci v Kvasinách a na český trh přichází s cenou od 529 900 Kč...

Zatímco Kodiaq je trochu větší a ve městě se všude nevejde, tak Yeti má zase poněkud omezený objem zavazadlového prostoru pro rodinné cestování, z čehož plyne, že nový Karoq je trefou do černého. Má moderní střih, je přiměřeně velký a všem cestovatelům nabízí dost vnitřního prostoru, takže právem aspiruje na jeden z nejprodávanějších typů Škoda, pokud bude v Kvasinách stačit výroba! Na výrobních linkách vystřídal Yetiho, jehož tvary nebyly už zdaleka tak moderní a nadčasové jako u ostatních automobilů české značky...

Výrobce si je vědom požadavků zákazníků, a tak vytvořil velkorysé prostorové poměry v interiéru Karoqa pro cestující i zavazadla, nabídl největší zavazadlový prostor v tomto segmentu, přidal elektrické ovládání výklopné zadní stěny včetně virtuálního pedálu a pokud si to řidič přeje, může mít poprvé u škodovky individuálně programovatelný digitální přístrojový štít stejně jako dotykový centrální displej bez manuálních ovladačů (tedy lidově řečených knoflíků, které jste nahmátli poslepu i potmě). Nová doba se však nedá zastavit, trefit se na symboly při jízdě po rozbité české silnici je sice náročnější, ale moderní. Ostatně to jsme si vyzkoušeli i u modernizované Octavie. Je to však naše jediná výtka...

Karoqa jsme poznali ve švédském Artipelagu, oficiálně poprvé usedli za volant v sicilském Palermu, když pomineme dřívější výjimečnou příležitost. Je to ale jasné, za volantem Karoqu se od počátku cítíte jako doma, vynikající je ergonomie, ovládací prvky i výhled z vozu. Ještě větším překvapením se stalo komfortní naladění podvozku, odlišné od sourozence Seat Ateca (také se vyrábí v Kvasinách), který je přece jen tvrdším sportovcem. Červený vůz na snímcích byl poněkud těžší na předek, dvoulitrový čtyřválec TDI však je zatím jedinou alternativou pro provedení s pohonem všech kol. Tříválec 1.0 MPI/85 kW (115 k) v šedém voze působil větší lehkostí, výkon je zcela dostatečný. Velmi dobrým středem je ale zcela nový čtyřválec 1.5 TSI/110 kW (150 k), který překvapuje nízkou spotřebou. A chcete vědět více? Jako obvykle podrobnější popis včetně technických údajů přinese internetový magazín TH Auto číslo 11/2017, který najdete v listopadu na tomto webu.

TOM HYAN, mezi Palermem, Corleone a Sciaccou (Sicílie)

Foto Tom Hyan


Fotogalerie k článku

Škoda Karoq 2017
Nejnovější články

TH AUTO číslo 2 právě vyšlo!

Druhé číslo letošního ročníku TH Auto 2019 je na světě! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více

FORMULE 1 a další závodníci (9)

Devátá sada osmadvaceti vzpomínek na slavné závodníky je zvláštní tím, že jsem si je většinou... čti více

N.A. INTERNATIONAL AUTO SHOW 2019 DETROIT

Motoristickou sezonu jsme opět zahájili na autosalonu v Detroitu! Naposledy se totiž konal v... čti více