RENAULT TALISMAN GRANDTOUR – velké kombi!

RENAULT TALISMAN GRANDTOUR – velké kombi!

Nové velké kombi Renault Talisman Grandtour (a sedan Talisman) se představilo v Horse Parku Kamenný dvůr v Bukové u Příbramě

Byly časy, kdy se velká kombi těšila značné oblibě. Při dnešním zvětšení rozměrů stále mohou velmi dobře nahradit SUV při zachování jízdních vlastností sedanů...

Uvědomili si to také u Renaultu, kde se v konzervativním segmentu D vracejí ke klasice! Nový Talisman pro Evropu je sedan s obvyklým víkem zavazadlového prostoru (nikoli hatchback, jehož nevýhodou je menší tuhost karoserie); odvozené kombi Talisman Grandtour nabízí ještě více prostoru. Druhá karosářská varianta Talismanu se českým novinářům představila v Horse Parku Kamenný dvůr nedaleko Dobříše, kde volné místní silnice umožnily automobily opravdu dobře vyzkoušet...

Z několika testovacích vozů jsme si tentokrát vybrali dva kusy se vznětovým motorem, a to špičkový dCi 160 Initiale Paris (bílý vůz na snímcích) a pak dCi 130 s manuální šestistupňovou převodovkou a výbavou Intens (hnědý). Dlužno říci, že samočinně řadící převodovka se k tomuto velkému vozu hodí lépe; u manuální stále ještě pociťujeme francouzský přístup s velkými dráhami řazení, zatímco dvouspojková EDC7 za normálních podmínek provozu pracuje naprosto hladce a režim jízdy Neutral jí svědčí více než volitelný Sport, kdy déle drží nižší převodový stupeň. Oba automobily mají komfortní odpružení, jak jsme již poznali při představení sedanu v Itálii, interiér prostorností musí vyhovět všem běžným nárokům, proti sedanu se zavazadlový prostor zvětšil ze základních 515 na 572 litrů, resp. z 1022 na 1681 litrů (měřeno podle přísnější metodiky VDA).

Renault Talisman pro Evropu je skutečně francouzský výrobek ze závodu v Douai, kde se vyrábí společně s Espace (a přibude tam nový Scénic), není to žádný derivát korejského Samsungu, kde naopak vůz převzali později coby SM6 (a vyrábějí v Busanu). Nabídka pohonných jednotek odpovídá sedanu, jde o downsizing zavedený už u Espace, takže největší motor má zdvihový objem 1618 cm3, ale nabízí výkon 147 nebo 110 kW (200/150 k), výhradně se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou EDC. Paleta vznětových motorů zahrnuje několik verzí 1.5/1.6 dCi s výkony 81, 96 a 118 kW (tedy 110, 130 a 160 k), v tomto případě se šestistupňovou převodovkou, a to buď manuální mechanickou (mimo dCi 160), či dvouspojkovou EDC6.

Ceny automobilů Talisman Grandtour začínají na 649 900 Kč (základní 1.5 dCi 110 Life), špičkový dCi 160 EDC Initiale Paris je za 1 014 900 Kč. Nový Renault Talisman Grandtour nahrazuje kombi Laguna třetí generace a jede ve stopách proslulých breaků R18, R21 Nevada a již zapomenuté velké Frégate z padesátých let, které patřily k průkopníkům samočinných převodovek na evropském trhu (Frégate Transfluide). A když jsme zabrousili do historie, vzpomene si vůbec někdo na Renault Colorale (= Coloniale et Rurale)? Byl to crossover ve stylu dnešních kombi/SUV, s neobyčejně prostornou karoserií a později i pohonem 4x4, vyjel však už v květnu 1950! K Talismanu Grandtour se podrobněji vrátíme v internetovém časopisu TH Auto 2/2016, který v červnu najdete na tomto webu.

TOM HYAN, Buková u Příbramě (CZ)

Foto Tom Hyan


Fotogalerie k článku

RENAULT TALISMAN Grandtour
Nejnovější články

TH AUTO číslo 10 právě vyšlo!

Desáté číslo TH Auto 2018 je hotovo! Vycházíme už třetí rok! Zavedli jsme vydávání... čti více

PAŘÍŽSKÉ PREMIÉRY PO 120 LETECH

Pařížský autosalon slaví 120 let. Novinky Škoda Auto už jsme představili, podívejme se na ty... čti více

ŠKODA AUTO – PRVNÍ PAŘÍŽSKÉ PREMIÉRY

Pařížský autosalon slaví 120 let. Letos opět přinesl mnoho zajímavého, přestože jej některé... čti více