Novináři na INFINITI M

Novináři na INFINITI M

Infiniti M37 při představení v okolí Říma

Novináři z České republiky vyrazili do Říma, aby se seznámili s novým luxusním vozem Infiniti série M, který se představil ve třetí generaci...

Cesta do Itálie byla pro mě důkazem, jak hodně se změnily během posledních let tyto prezentace. V nemalé míře z nich čiší snaha šetřit, ale pak se nabízí otázka, proč se ještě tyto akce vůbec pořádají, když už část populace žije raději ve virtuální realitě. Nehovořím o úrovni letecké dopravy, to je neštěstí a kapitola sama pro sebe, patří k důvodům, proč jsem se vzdal řady nabízených cest. Hovořím o samotných prezentacích. Předně nedostanete žádný presskit (ten si přece stáhnete sami z internetu), neexistuje ani žádná tisková konference, nelze tedy vznášet dotazy. Přespíte sice v luxusním hotelu, ale stravujete se v bufetu pod stanem na jeho terase, či na parkovišti...

 

Nesnáším, když představení nového vozu začíná povinně jízdou ve verzi se vznětovým motorem. Mám-li posoudit nový automobil, jenž se dodává jak se zážehovým, tak vznětovým motorem, pak tedy potřebuji v první řadě kultivovanější pohonnou jednotku na benzin. Samozřejmě i mezi diesely jsou výjimky, avšak stroje od velkovýrobců (v tomto případě Renault) nedosahují kvalit prémiových produktů, a celý dojem z nového vozu je tím ovlivněn.

 

Při dojezdu s vozem Infiniti M30d do římského Infiniti Centre (IC Roma), jež patří do sítě automobilových dealerů různých značek, vytvořené bývalým soutěžním jezdcem Tonym Fassinou, pro nás připravili statické porovnání s konkurencí, představovanou typy BMW řady 5, Mercedes-Benz třídy E a Jaguar XF, bohužel bez možnosti posouzení rozdílů vybraných typů za provozu. Těžko věřit francouzské dívce, která má na starosti marketing série M, vždyť v její náplni práce je vyhlásit Infiniti za nejlepší! Na milost vzala jen BMW řady 5, ale kritizovala jeho údajně nudný interiér. Nám však vychází, že krása je právě v jednoduchosti, interér emka je nadmíru přeplněn různými ovládacími prvky...

 

Infiniti však jsou automobily pro individualisty, kteří se potřebují lišit a z různých důvodů nechtějí vozy prestižních německých značek. Sedan o značné délce bezmála pěti metrů jistě působí důstojným dojmem, jeho značka však není na první pohled zřejmá, a proto vyvolává jistou pozornost. Velkou péči věnovali konstruktéři prvkům pasivní i aktivní bezpečnosti, za všechny jmenujme funkci BSI (Blind Spot Intervention), údajně první na světě, která nejen hlídá provoz v mrtvém úhlu, ale při neuváženém manévru automobil samočinně vrací do původního jízdního pruhu vyvoláním momentu kolem svislé osy přibrzděním kol na jedné straně. Užitečný je inteligentní tempomat, pracující i při jízdě nízkou rychlostí, jenž chrání nepozorné řidiče před kolizí při pojíždění ve městě i na volné silnici. Podrobnější informace o Infiniti M přinese časopis Automobil revue č. 2/2011.

 

Infiniti M je prostě další alternativou (při prezentaci nedošlo ke srovnání s Lexusem, ale jen se shora zmíněnými vozy), vyniká bohatou výbavou i kvalitním zpracováním. Ceny začínají na 1,32 milionu Kč za verzi M37 se zážehovým motorem, kterou rozhodně považuji jízdním projevem za lepší než turbodiesel M30d, navíc je o pětadvacet tisíc levnější! Výroba všech Infiniti (s výjimkou amerického QX56) je soustředěna do japonského Tochigi.

TOM HYAN

Foto autor

 


Fotogalerie k článku

2010 Infiniti M Roma
Nejnovější články

TH AUTO číslo 10 právě vyšlo!

Desáté číslo TH Auto 2021 (a 66. celkově!) právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více

TH AUTO číslo 9 právě vyšlo!

Deváté číslo TH Auto 2021 (a 65. celkově!) právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více

ŠKODA FABIA 2021 – PREMIÉRA

Nová Škoda Fabia čtvrté generace se představila ve virtuální realitě přenosu z pražského... čti více