MOTOR ROKU 2017 – znovu FERRARI

MOTOR ROKU 2017 – znovu FERRARI

Vítězný osmiválec Ferrari F154 CB s přeplňováním dvojicí malých turbodmychadel

Po patnácti letech loni získal titul mezinárodního Motoru roku znovu osmiválec, letos Ferrari triumf zaslouženě zopakoval...

V historii ankety, která začala roku 1999, se sice první dva ročníky v absolutním pořadí chlubily titulem International Engine of the Year pro hybridní jednotky, ale poměrně dlouho vládly BMW, z nichž řadové šestiválce patří ke světové špičce (M 3,2 Litre absolutním vítězem 2001), nemluvě o prvních triumfech osmiválce (2002: 4.4 V8) a desetiválce (2005 i 2006: 5.0 M5). Dlouho však meta nejvyšší nepatřila specializovanému výrobci sportovních automobilů, Ferrari byl loni první a letos ocenění pro motor Ferrari 488 GTB/Spider zopakoval. Českou republiku v porotě reprezentuje už od druhého ročníku Tom Hyan (Ing. Tomáš Hyan). Samozřejmě také volil Ferrari...

Zakladatelem a dodnes organizátorem volby je britský časopis Engine Technology International od UKIP Media & Events. Globální porota 58 odborných novinářů ze 31 zemí letos znovu rozhodla mezi desítkami motorů, rozdělených do kategorií podle objemu válců. Zvláštní trojice motorových oscarů patří vítězi disciplín Nejlepší nový motor (Honda 3.5 V6 Hybrid z Acury NSX nastoupila po Ferrari 488 GTB), Zelený motor (obhájila elektrická Tesla) a Nejvýkonnější motor, kde znovu triumfoval Ferrari, ale loni poprvé za přeplňovaný osmiválec F154 CB, tedy motory kupé 488 GTB a otevřeného 488 Spider, jenž vystřídal úspěšný atmosféricky plněný osmiválec z předcházejících typů 458 Italia/Speciale. Absolutním vítězem se stal Ferrari F154 CB. Podrobné výsledky najdete v TH Auto 8/2017, vítězové jednotlivých tříd jsou seřazeni v tabulce absolutního pořadí.

TOM HYAN, člen poroty INTERNATIONAL ENGINE OF THE YEAR 2017

Foto autor a Ferrari


MOTOR ROKU 2017

1. Ferrari 3.9 Bi-Turbo (488 GTB), 251 bodů

2. Porsche 911 Carrera (3.0 Turbo), 216 bodů

3. BMW 1.5 Hybrid (BMW i8), 151 bodů

4. Audi 2.5 I5 (RS3, TT RS), 139 bodů

5. Ford 1.0 EcoBoost (např. Fiesta, Focus), 136 bodů

6. Tesla Electric (Model S, X), 135 bodů

7. PSA Peugeot 1.2 PureTech Turbo, 131 bodů

8. Porsche 718 Boxster Turbo (2.0), 128 bodů

9. Ferrari 6.3 V12 (F12, F12tdf), 113 bodů


Fotogalerie k článku

MOTOR ROKU 2017
Nejnovější články

TH AUTO číslo 1 právě vyšlo!

Slavíme první číslo už třetího ročníku (čas hrozně letí!) a tedy více než půldruhého roku... čti více

FORMULE 1 a další závodníci (3)

Věřím, že tyto obrázky a další fotografie s autogramy slavných závodníků udělají radost všem... čti více

ME DO VRCHU 2017 – FAGGIOLIHO REKORD!

Mistrovství Evropy v závodech do vrchu, jehož součástí je Ecce Homo ve Šternberku už více než... čti více