MERCEDES-BENZ E 300 de – ZA VOLANTEM

MERCEDES-BENZ E 300 de – ZA VOLANTEM

Mercedes-Benz třídy E prošel v polovině výrobního cyklu faceliftem; naposledy jsme vyzkoušeli jeho novou verzi s hybridním pohonem, který netradičně využívá vznětový motor. V loňském roce doznaly sedany a kombi třídy E nejen faceliftu, ale i rozsáhlé modernizace poháněcích soustav, a to včetně hybridních pohonů.

S modernizací E-Klasse došlo k dalšímu posílení elektrifikovaných verzí se systémy Mild-Hybrid 48 V, Plug-In Hybrid a rovněž elektrickými plnicími kompresory spalovacích motorů, pracujícími v součinnosti s výfukovými turbodmychadly pro urychlení odezvy. Vyzkoušeli jsme sedan a kombi v unikátním provedení E 300 de 4Matic s pohonem všech kol, které spojuje dvoulitrový vznětový motor s elektropohonem Plug-In Hybrid (PHEV) EQ Boost, pro nějž se dodávají dva pětimetrové kabely vnějšího nabíjení (jeden pro domácí zásuvky, druhý pro wallboxy a veřejné nabíjecí stanice). Kombinace se vznětovým motorem není obvyklá, Mercedes-Benz ovšem nabízí obě varianty PHEV, a to jak se zážehovým (E 300 e), tak se vznětovým motorem (E 300 de). Oba jsou dvoulitrové čtyřválce, zážehový M 254 má z objemu 1991 cm3 výkon 155 kW (211 k)/5500 min-1 a točivý moment 350 N.m/1600 - 4000 min-1, ale vznětový OM 654 z objemu 1950 cm3 nabízí 143 kW (194 k)/3800 min-1 a 400 N.m/1600 - 2800 min-1. Motor je vždy spojen s elektromotorem/generátorem 90 kW (122 k), 440 N.m, uloženým v samočinné devítistupňové převodovce 9G-Tronic, a podle typu pohání buď zadní, anebo všechna kola (ve verzi 4Matic).

Uváděné teoretické spotřeby paliva 1,4 - 1,6 l/100 km lze dosáhnout jen při důsledném dobíjení akumulátoru Li-Ion, zásoba na čistě elektrický dojezd 54 až 59 km (WLTP), resp. 46 až 53 km (EU) podle typu rychle mizí, a pak přichází ke slovu jen spalovací motor. Přepínání se děje samočinně, elektropohon je vhodný pro jízdu ve městě na kratší vzdálenosti a následné dobíjení, nikoli na dlouhé cesty, kde většinou po 50 km už jedete pouze na benzin či naftu. Plug-In Hybrid má smysl jen tehdy, pokud pravidelně dobíjíte. Pokud jde o jízdní komfort, hybridní E-Klasse odpovídá klasickým modelům, stejně jako bohatou nabídkou výbavy, jen zavazadlový prostor je o něco menší. Více, včetně přehledu technických údajů, najdete v internetovém časopise TH Auto 7/2021 na těchto webových stránkách.

TOM HYAN

Foto TOM HYAN a HELENA HYANOVÁ


Fotogalerie k článku

MERCEDES-BENZ E 300 de – ZA VOLANTEM
Nejnovější články

TH AUTO číslo 7 právě vyšlo!

Sedmé číslo TH Auto 2021 (a 63. celkově!) právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více

MERCEDES-BENZ E 300 de – ZA VOLANTEM

Mercedes-Benz třídy E prošel v polovině výrobního cyklu faceliftem; naposledy jsme vyzkoušeli... čti více

BMW 530e – ZA VOLANTEM

Sedmou generaci BMW řady 5 jsme vyzkoušeli po faceliftu v provedení Plug-In Hybrid, které bylo... čti více