MASERATI LEVANTE – premiéra v Praze

MASERATI LEVANTE – premiéra v Praze

Slavnostní premiéra Maserati Levante proběhla 12. dubna ve velkém sále Forum Karlín v Praze 8

Maserati vstupuje do segmentu SUV; premiéru Levante vidělo pražské Forum Karlín, prodej byl v dubnu oficiálně zahájen...

Před pěti lety byl vyhlášen nový průmyslový plán Maserati se zcela novou paletou automobilů Maserati, mezi nimiž zaujmou vozy kategorie SUV významné postavení (až polovinu odbytu). Zrodily se nové sedany Quattroporte a Ghibli (2013), zmíněný SUV Levante (2016) a pravděpodobně přijde na řadu i sériová verze konceptu Alfieri (po roce 2016). Inženýr Roberto Corradi, který se v červenci 2011 vrátil do Modeny jako vedoucí vývoje, na autosalonu v Ženevě uvedl, že počet techniků ve vývoji automobilů Maserati od té doby vzrostl ze 67 na 250...

Maserati Levante je první sériově vyráběný SUV proslulé italské značky, která v roce 2014 oslavila 100 let od založení firmy. Vychází z DNA Maserati, jeho podlahová plošina je odvozena ze sedanů Quattroporte/Ghibli, přestože má standardně vyšší světlou výšku s pneumatickým odpružením a trvalý pohon všech kol. Při uvedení jsou k dispozici přeplňované šestiválcové motory, a to zážehové 3.0 V6 o výkonu 257 nebo 316 kW (350 a 430 k), vyráběné u Ferrari v Maranellu, a vznětový 3.0 V6 z produkce FCA (Fiat Chrysler Automobiles) Powertrain (závod VM Motori) o výkonu 202 kW (275 k); převodovka je vždy osmistupňová samočinná. Podle motoru a výbavy začínají ceny Levante na českém trhu od 1 612 000 Kč (anebo zhruba šedesát tisíc eur za turbodiesel, sedmdesát tisíc za zážehové TwinTurbo).

TOM HYAN, Praha (CZ)

 

MASERATI LEVANTE

MOTOR – kapalinou chlazený šestiválec s válci do V/60°, přeplňovaný dvojicí turbodmychadel TwinTurbo (zážehové) nebo jedním VGT (diesel) s chladiči vzduchu, uložený podélně vpředu; přímé vstřikování paliva, DOHC 4V; a) Levante 350: 2979 cm3 (vrtání x zdvih 86,5 x 84,5 mm); 9,7:1; 257 kW (350 k)/5750 min-1 a 500 N.m/4500 – 5000 min-1; b) Levante S 430: viz výše, ale 316 kW (430 k)/5750 min-1 a 580 N.m/4500 – 5000 min-1; c) Levante Diesel: 2987 cm3 (vrtání x zdvih 83 x 92 mm); 16,5:1; 202 kW (275 k)/4000 min-1 a 600 N.m/2000 – 2600 min-1.

PŘEVODNÉ ÚSTROJÍ samočinná osmistupňová převodovka ZF 8HP70 s kapalinovým měničem momentu a možností přímého řazení; trvalý pohon všech kol s vícelamelovou spojkou (Active Transfer Case od 0/100 do 50/50 %).

PODVOZEK – samonosná karoserie s pomocnými rámy; všechna kola nezávisle zavěšena na příčných ramenech; vzduchové pérování s aktivními tlumiči Skyhook; kotoučové brzdy s vnitřním chlazením, ABS/EBD, ESC/TCS; hřebenové řízení s posilovačem; pneumatiky 255/60 ZR 18, pro b) vpředu 265/50 ZR 19 a vzadu 295/45 ZR 19.

ROZMĚRY A HMOTNOSTI – rozvor náprav 3004 mm; rozchod kol 1624/1676 mm; d/š/v 5003/1968/1679 mm; přední převis 966 mm; součinitel odporu vzduchu cx = 0,31; základní objem zavazadlového prostoru 580 l; objem palivové nádrže 80 l; rozložení hmotnosti P/Z 50/50 %; pohotovostní hmotnost 2109/2109/2205 kg.

PROVOZNÍ VLASTNOSTI (údaje výrobce; v pořadí a/b/c) – největší rychlost 251/264/230 km/h; zrychlení 0 – 100 km/h za 6,0/5,2/6,9 s; brzdná dráha 100 – 0 km/h na 36/34,5/36 m; spotřeba paliva EU město 14,8/15,0/8,2 l/100 km, mimo město 8,3/8,5/6,6 l/100 km a kombinace 10,7/10,9/7,2 l/100 km; emise CO2 249/253/169 g/km.

 

Foto Jiří Maršíček

 


Fotogalerie k článku

MASERATI LEVANTE v Praze
Nejnovější články

TH AUTO číslo 1 právě vyšlo!

Slavíme první číslo už třetího ročníku (čas hrozně letí!) a tedy více než půldruhého roku... čti více

FORMULE 1 a další závodníci (3)

Věřím, že tyto obrázky a další fotografie s autogramy slavných závodníků udělají radost všem... čti více

ME DO VRCHU 2017 – FAGGIOLIHO REKORD!

Mistrovství Evropy v závodech do vrchu, jehož součástí je Ecce Homo ve Šternberku už více než... čti více