LA FERRARI - DO TŘETICE!

LA FERRARI - DO TŘETICE!

Robert Pergl (vpravo) přebírá LaFerrari v pražském showroomu Scuderia Ferrari

V České republice jsou tři supersportovní automobily LaFerrari; třetí byl slavnostně předán v únoru ve Scuderii Praha...

Před dvěma lety nejrychlejší časem 1:20 min na továrním zkušebním okruhu překonala LaFerrari všechny předchůdce; byla o tři sekundy rychlejší než F12berlinetta a dokonce o pět lepší než Enzo! Je také prvním hybridním automobilem Ferrari, pokud lze za hybrid považovat stroj, využívající principu KERS z formule 1. Dvanáctiválec 6262 cm3 už známe z typů FF a F12, ale doznal značného zvýšení výkonu na 588 kW (800 k), nyní je vzadu před nápravou společně s trakčním elektromotorem 120 kW, pomocným elektromotorem/generátorem na boku svého bloku, převodovkou DCT 7, elektronickým diferenciálem a sadou plochých akumulátorů, uložených pod podlahou uprostřed vozu. Konstrukce dvoumístného automobilu s aktivní aerodynamikou je celokompozitová, systém HY-KERS se už představil na Auto China 2012 v Pekingu, kompozitový kokpit byl k vidění na Pařížském autosalonu 2012. LaFerrari (kódové označení F150) neumí jezdit čistě elektricky, to budou až příští typy (pak klesnou emise CO2 ze 330 na 220 g/km); elektromotory Marelli poskytují jen podporu v případě potřeby. Výrobce uvádí zrychlení 0 - 300 km/h za patnáct sekund...

LaFerrari je po letech první, která nenese rukopis Pininfarina, vůz je dílem vlastního Centro Stile, vznikl pod vedením Flavia Manzoniho. Z limitované série 499 kusů jsou tři v České republice navzdory ceně přes milion eur za kus; Rusové nedostali nic, pro koupi se totiž musíte kvalifikovat. „V první řadě musíte vlastnit minimálně pět vozů z modelových řad Ferrari, mít dlouholeté vazby k automobilce jako její oddaný a věrný zákazník. Splnit podmínky pro exkluzivní typy, jako byl v minulosti Enzo a nyní LaFerrari, není vůbec jednoduché," prozradil Robert Pergl, dlouholetý závodník s vozy Ferrari a spolumajitel Scuderie Praha, oficiálního zástupce Ferrari a Maserati pro Českou republiku. Pergl je majitelem bílého vozu, dva další vlastníci mají klasické červené, také Perglovo Enzo bylo červené. Vývoj těchto exkluzivních klenotů na kolech není jednoduchý, některé z vývojových stupňů představujeme na dalších snímcích.

 

TOM HYAN; Praha, Ženeva a Maranello (I)

 

FERRARI F150 LaFERRARI

POHÁNĚCÍ SOUSTAVA - zážehový dvanáctiválec do V (úhel 65 stupňů), uložený podélně vzadu před nápravou; DOHC 4V; 6262 cm3 (vrtání x zdvih 94 x 75,2 mm); kompresní poměr 13,5:1, výkon 588 kW (800 k)/9000 ot/min a točivý moment 700 N.m/6750 ot/min, max. 9250 ot/min; hybridní soustava HY-KERS s trakčním elektromotorem 120 kW (163 k); druhý elektromotor/generátor; sedmistupňová automatizovaná dvouspojková převodovka, E-Diff 3; pohon zadních kol.

PODVOZEK - samonosná konstrukce z uhlíkových kompozitů; všechna kola nezávisle zavěšena na dvojitých příčných ramenech, vinuté pružiny a aktivní magnetorheologické tlumiče SCM-E Frs; kotoučové keramicko-kompozitové brzdy průměru P/Z 398/380 mm s vnitřním chlazením, High Performance ABS/EBD, ESC/EF1-Trac; hřebenové řízení s posilovačem; pneumatiky vpředu 265/30 ZR 19, vzadu 345/30 ZR 20.

ROZMĚRY A HMOTNOSTI - rozvor náprav 2650 mm; vnější rozměry 4702 x 1992 x 1116 mm; rozdělení hmotnosti P/Z 41/59 %, hmotnost 1350 kg.

PROVOZNÍ VLASTNOSTI (údaje výrobce) - největší rychlost přes 350 km/h; zrychlení 0 - 100/200/300 km/h za méně než 3,0/7,0/16,0 s; emise CO2 330 g/km.

 

FOTOGALERIE

Foto Tom Hyan

 


Fotogalerie k článku

LA FERRARI – DO TŘETICE!
Nejnovější články

TH AUTO číslo 4 právě vyšlo!

Slavíme čtvrté číslo už třetího ročníku (čas hrozně letí!) a tedy téměř dva roky vydávání... čti více

MUSEO FERRARI MARANELLO 2018

Minulou sobotu jsem opět navštívil Museo Ferrari v Maranellu. Už si ani nepamatuji, kolikrát... čti více

FORMULE 1 a další závodníci (4)

Věřím, že tato čtvrtá sada fotografií s autogramy slavných závodníků udělá radost všem... čti více