LA FERRARI - DO TŘETICE!

LA FERRARI - DO TŘETICE!

Robert Pergl (vpravo) přebírá LaFerrari v pražském showroomu Scuderia Ferrari

V České republice jsou tři supersportovní automobily LaFerrari; třetí byl slavnostně předán v únoru ve Scuderii Praha...

Před dvěma lety nejrychlejší časem 1:20 min na továrním zkušebním okruhu překonala LaFerrari všechny předchůdce; byla o tři sekundy rychlejší než F12berlinetta a dokonce o pět lepší než Enzo! Je také prvním hybridním automobilem Ferrari, pokud lze za hybrid považovat stroj, využívající principu KERS z formule 1. Dvanáctiválec 6262 cm3 už známe z typů FF a F12, ale doznal značného zvýšení výkonu na 588 kW (800 k), nyní je vzadu před nápravou společně s trakčním elektromotorem 120 kW, pomocným elektromotorem/generátorem na boku svého bloku, převodovkou DCT 7, elektronickým diferenciálem a sadou plochých akumulátorů, uložených pod podlahou uprostřed vozu. Konstrukce dvoumístného automobilu s aktivní aerodynamikou je celokompozitová, systém HY-KERS se už představil na Auto China 2012 v Pekingu, kompozitový kokpit byl k vidění na Pařížském autosalonu 2012. LaFerrari (kódové označení F150) neumí jezdit čistě elektricky, to budou až příští typy (pak klesnou emise CO2 ze 330 na 220 g/km); elektromotory Marelli poskytují jen podporu v případě potřeby. Výrobce uvádí zrychlení 0 - 300 km/h za patnáct sekund...

LaFerrari je po letech první, která nenese rukopis Pininfarina, vůz je dílem vlastního Centro Stile, vznikl pod vedením Flavia Manzoniho. Z limitované série 499 kusů jsou tři v České republice navzdory ceně přes milion eur za kus; Rusové nedostali nic, pro koupi se totiž musíte kvalifikovat. „V první řadě musíte vlastnit minimálně pět vozů z modelových řad Ferrari, mít dlouholeté vazby k automobilce jako její oddaný a věrný zákazník. Splnit podmínky pro exkluzivní typy, jako byl v minulosti Enzo a nyní LaFerrari, není vůbec jednoduché," prozradil Robert Pergl, dlouholetý závodník s vozy Ferrari a spolumajitel Scuderie Praha, oficiálního zástupce Ferrari a Maserati pro Českou republiku. Pergl je majitelem bílého vozu, dva další vlastníci mají klasické červené, také Perglovo Enzo bylo červené. Vývoj těchto exkluzivních klenotů na kolech není jednoduchý, některé z vývojových stupňů představujeme na dalších snímcích.

 

TOM HYAN; Praha, Ženeva a Maranello (I)

 

FERRARI F150 LaFERRARI

POHÁNĚCÍ SOUSTAVA - zážehový dvanáctiválec do V (úhel 65 stupňů), uložený podélně vzadu před nápravou; DOHC 4V; 6262 cm3 (vrtání x zdvih 94 x 75,2 mm); kompresní poměr 13,5:1, výkon 588 kW (800 k)/9000 ot/min a točivý moment 700 N.m/6750 ot/min, max. 9250 ot/min; hybridní soustava HY-KERS s trakčním elektromotorem 120 kW (163 k); druhý elektromotor/generátor; sedmistupňová automatizovaná dvouspojková převodovka, E-Diff 3; pohon zadních kol.

PODVOZEK - samonosná konstrukce z uhlíkových kompozitů; všechna kola nezávisle zavěšena na dvojitých příčných ramenech, vinuté pružiny a aktivní magnetorheologické tlumiče SCM-E Frs; kotoučové keramicko-kompozitové brzdy průměru P/Z 398/380 mm s vnitřním chlazením, High Performance ABS/EBD, ESC/EF1-Trac; hřebenové řízení s posilovačem; pneumatiky vpředu 265/30 ZR 19, vzadu 345/30 ZR 20.

ROZMĚRY A HMOTNOSTI - rozvor náprav 2650 mm; vnější rozměry 4702 x 1992 x 1116 mm; rozdělení hmotnosti P/Z 41/59 %, hmotnost 1350 kg.

PROVOZNÍ VLASTNOSTI (údaje výrobce) - největší rychlost přes 350 km/h; zrychlení 0 - 100/200/300 km/h za méně než 3,0/7,0/16,0 s; emise CO2 330 g/km.

 

FOTOGALERIE

Foto Tom Hyan

 


Fotogalerie k článku

LA FERRARI – DO TŘETICE!
Nejnovější články

TH AUTO číslo 10 právě vyšlo!

Desáté číslo TH Auto 2018 je hotovo! Vycházíme už třetí rok! Zavedli jsme vydávání... čti více

PAŘÍŽSKÉ PREMIÉRY PO 120 LETECH

Pařížský autosalon slaví 120 let. Novinky Škoda Auto už jsme představili, podívejme se na ty... čti více

ŠKODA AUTO – PRVNÍ PAŘÍŽSKÉ PREMIÉRY

Pařížský autosalon slaví 120 let. Letos opět přinesl mnoho zajímavého, přestože jej některé... čti více