KDO JSEM – UPDATE 2016

KDO JSEM – UPDATE 2016

Ze 60 ročníků časopisu Automobil jsem psal do 43 ročníků, po pádu komunismu jsem konečně směl být redaktorem a nyní už zase nesmím...

Ing. Tomáš Hyan, šéfredaktor internetového časopisu TH Auto, publikovaného na www.tomhyan.cz; osoba samostatně výdělečně činná pod hlavičkou Tomáš Hyan - TH Motormedia, IČO 430 51 952, DIČ 008-500925429; jediný zástupce ČR ve světové anketě Motor roku (Engine of the Year) a předseda poroty Auto roku 2016 v ČR (od 2016 opět volící). Bývalý člen evropské poroty COTY (Car of the Year) z let 2001 - 2015. Bývalý šéfredaktor časopisu Automobil 2001 - 2016 (do 31. března).

V návaznosti na údalosti prvního čtvrtletí 2016 se omlouvám všem, kteří byli mystifikováni původním životopisem, jenž jsem zapomněl opravit. Vzhledem k neustálým dotazům si dovoluji upřesnit, že nejsem ani šéfredaktorem, ani členem redakce tradičního časopisu Automobil, a to z důvodu jednostranného rozhodnutí jeho majitele a vydavatele Tomáše Tkačíka (BusinessMedia CZ), které mi bylo oznámeno 19. února 2016 s tím, že musím podnik opustit do 29. února 2016. Tato lhůta byla prodloužena do 31. března 2016 z toho důvodu, že mělo být dokončeno číslo 4 (dubnové) zmíněného časopisu.

Sděleným motivem výpovědi byly důvody finanční, ze stejného důvodu byla propuštěna moje manželka Mgr. Helena Hyanová (grafická úprava časopisu Automobil), a to panem Tkačíkem ke stejnému datu, což jí bylo sděleno o čtyři dny později než bývalému šéfredaktorovi Ing. Tomáši Hyanovi. Jasně z toho vyplývá, že jsme byli propuštěni, a nikoli odešli z vlastní vůle, jak se bohužel na základě zveřejněných informací domnívali dokonce i spolupracovníci ve vydavatelství BusinessMedia CZ (!). Je třeba říci, že jsem byl předem částečně varován spřízněnými PR managery některých automobilových dovozců, kteří byli na změnu předem upozorňováni.

Byli jsme ujištěni panem Tkačíkem, že proti naší práci nic nemá, ale už ji nechce platit. Jak jsem se dozvěděl od spolupracujících partnerů, byla jim rozeslána tisková zpráva o tzv. nutné generační výměně (zprávu jsem neměl možnost vidět, byla rozeslána bez mého vědomí v době, kdy jsem byl ještě šéfredaktorem), a později šířena jakási historka o tom, že když pan Ing. Milan Jozíf předal své funkce mně, tak já je přece musím také předat mladším. Vyskytla se i nepravdivá informace o tom, že nový člen poroty COTY musí být zároveň šéfredaktorem (nemusí, mnozí jsou novináři na tzv. volné noze).

Podle pravidel evropské poroty COTY (Car of the Year) nesmí porotce volit v roce dovršení 65. roku svého věku, takže prakticky končí v 64 letech. Tak se stalo i v mém případě, nejsem tedy již členem evropské poroty COTY. Anketa Cabrio of the Year zanikla po roce 2010, když se ji organizátorům již nepodařilo obnovit (poslední volba 2007). Členství ve světové porotě IEOTY (International Engine of the Year) není omezeno věkem.

Foto Jiří Maršíček a TH Motormedia


Fotogalerie k článku

KDO JSEM – UPDATE 2016
Nejnovější články

TH AUTO číslo 12 právě vyšlo!

Dvanácté číslo TH Auto 2018 uzavírá náš třetí ročník! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více

002 MY LIFE FULL OF CARS: SETKÁNÍ SE SCHNITZEREM

Když jsem se poprvé setkal s panem Herbertem Schnitzerem, tak jsem zdaleka netušil, že si letos... čti více

FORMULE 1 a další závodníci (7)

Sedmá sada osmadvaceti fotografií s autogramy slavných závodníků pochází nejen z formule 1, ale... čti více