IAA 2019 – NEJEN ELEKTROMOBILITA!

IAA 2019 – NEJEN ELEKTROMOBILITA!

Porsche Taycan Turbo (S), prostě elektromobil!

V roce 2017 některé automobilky na autosalonu IAA ve Frankfurtu chyběly, ale letos počet absentérů dosáhl neúnosné míry, takže není vůbec jisté, zda se tam za dva roky sejdeme. Nevynechal jsem jediný ročník od roku 1991 a říkám, že jsem i letos viděl mnoho zajímavého. Vidět na vlastní oči je vždycky lepší než něco zprostředkovaně slyšet...

Frankfurtský autosalon IAA 2019 přinesl mnoho zajímavého, ale také vystupňoval beznaděj na návrat normálního světa, když podpořil direktivně nařízenou proměnu k elektromobilitě. Smutné je, že si automobilky samy pod sebou mnohdy podřezávají větev. Ať už tím, že se nedokáží domluvit s tvůrci nových regulí, či tím, že se bezhlavě pouštějí do projektů, jejichž úspěch je ve hvězdách. Hned zkraje však sděluji, že nemám nic proti smysluplné elektromobilitě, tedy využití elektrických vozidel tam, kde jsou pro to vhodné podmínky, ale nesouhlasím s urychleným vývojem podle direktivních nařízení zákonodárců EU, pokud všechny předpoklady zdaleka nemohou být splněny. Podtrhuji, že v žádném jiném oboru neudělali konstruktéři pro zlepšení životního prostředí tolik, co tvůrci automobilů, když za patnáct let snížili jejich emise o 90 %, což nikdo jiný nemůže prohlásit. Vzhledem k tomu, že automobilová doprava rozhodně není největším znečišťovatelem životního prostředí, je třeba situaci řešit komplexně ve všech oblastech, včetně zdrojů energie, a to uváženě bez nátlaku ekoteroristů i jejich vyvolávání poplašných zpráv.

Frankfurtský autosalon byl pro někoho možná smutným představením, protože polovina výrobců tuto oslavu automobilů ignorovala, ale rozhodně nebyl nezajímavý. Německý automobilový průmysl hraje v Evropě prim už několik desetiletí, a tak expozice VW Group, Daimler a BMW Group samy o sobě stály za návštěvu salonu, i když se s výjimkou první redukovaly ve výměře expozic a počtu exponátů. Protože se šetří, ubyl i počet novinářů. Také mě tentokrát žádná automobilka nepozvala, ale to byl přece důvod sednout za volant a vyrazit na autosalon jako kdysi!

Světové premiéry ovšem nechyběly! K těm nejdůležitějším patří Porsche Taycan Turbo (S), Volkswagen ID.3, Opel Corsa, Ford Puma, Mini Cooper SE, Honda e, Škoda Superb iV (Plug-In Hybrid), Land Rover Defender, BMW řady 1, Audi RS6 a RS7, Hyundai i10, Seat Tarraco FRe a další. Přinášíme obvyklý předkrm s řadou fotografií, jako obvykle se všem významným novinkám budeme věnovat v našem internetovém měsíčníku TH Auto od čísla 10/2019 a dalších, které vycházejí na těchto webových stránkách.

TOM HYAN, Frankfurt/Main (D)

Foto Tom Hyan


Fotogalerie k článku

IAA 2019 Frankfurt
Nejnovější články

TH AUTO číslo 11 právě vyšlo!

Jedenácté číslo letošního ročníku TH Auto 2019 je tady! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více

FORMULE 1 a další závodníci (15)

Patnáctá sada fotografií připomíná Herberta Müllera, všestranného švýcarského závodníka, ale... čti více

TH AUTO číslo 10 právě vyšlo!

Desáté číslo letošního ročníku TH Auto 2019 je tady! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více