IAA 2017 – BUDOUCNOST VE FRANKFURTU

IAA 2017 – BUDOUCNOST VE FRANKFURTU

Mercedes-AMG Project One s upravenou poháněcí soustavou z formule 1

Future Now, to bylo motto autosalonu ve Frankfurtu, a novinek bylo poměrně dost navzdory neúčasti řady výrobců. Frankfurtská přehlídka nejnovějších automobilů se sice koná jednou za dva roky, ale patří spolu s Paříží a každoroční Ženevou ke stálicím evropských automobilových výstav. V Paříži jsem v roce 1990 začínal po pádu komunismu a otevření hranic, do Frankfurtu jezdím nepřetržitě na každý ročník IAA od 1991. Těžko dnes někomu vysvětlovat, že před rokem 1989 komunisté zavřeli neprodyšně hranice, takže jsem o přímý kontakt s tehdejším automobilovým světem nenávratně přišel...

Budoucnost už nyní, to byla redukovaná účast automobilek. Méně je však někdy více, a tak bylo možno setrvat déle na stáncích těch, kterým ještě stojí za to na autosalonech vystavovat. Věřím, že návštěvníci se tak mohou cítit ochuzeni. Virtuální realita totiž setkání s novinkou na autosalonu nemůže nahradit. Kuriozitou byl stánek BMW Group, vlastně celý obrovský pavilon číslo 11, a přesto stratégové rozhodli, že nám nový Rolls-Royce Phantom zkrátka neukážou, byť přišel po patnácti letech od zahájení výroby starého! Jasně, všichni si Rolls-Royce nekupujeme, ale automobily Fiat, Alfa Romeo, Jeep, Peugeot, Volvo nebo Nissan bychom rádi s konkurencí porovnali...

Jistá kultura, která spočívala v tom, že automobilky připravily tiskové materiály, také nebyla špatná, odkaz na webové stránky je sice obrazem digitálního světa, ale když nenajdete dříve obvyklé informace ani tam, je to dost smutné. A to se bohužel stává stále častěji. Frankfurtský autosalon byl především výkladní skříní německých značek, a tak Mercedes-Benz, BMW, Audi, Porsche a Volkswagen opět hrály prim. Není to však jen domácím prostředím, málokterá evropská země totiž dokázala udržet kdysi rozsáhlou produkci větších místních výrobců tak jako Německo; bohužel Velká Británie a Itálie jsou smutnými případy z opačného konce...

Navzdory důrazu na konektivitu a elektromobilitu nechyběly klasické automobily, jaké máme nejraději. A že vyznavači sportovní jízdy ještě žijí, svědčila třeba největší hvězda výstavy v podobě hypersportovního vozu Mercedes-AMG Project One, první aplikace současné poháněcí soustavy formule 1 do silničního automobilu. Přinášíme předkrm s řadou fotografií, jako obvykle se všem významným novinkám budeme věnovat v našem internetovém měsíčníku TH Auto, který vychází na těchto webových stránkách.

TOM HYAN, Frankfurt/Main (D)

Foto Tom Hyan


Fotogalerie k článku

IAA Frankfurt 2017
Nejnovější články

TH AUTO číslo 2 právě vyšlo!

Druhé číslo letošního ročníku TH Auto 2019 je na světě! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více

FORMULE 1 a další závodníci (9)

Devátá sada osmadvaceti vzpomínek na slavné závodníky je zvláštní tím, že jsem si je většinou... čti více

N.A. INTERNATIONAL AUTO SHOW 2019 DETROIT

Motoristickou sezonu jsme opět zahájili na autosalonu v Detroitu! Naposledy se totiž konal v... čti více