IAA 2017 – BUDOUCNOST VE FRANKFURTU

IAA 2017 – BUDOUCNOST VE FRANKFURTU

Mercedes-AMG Project One s upravenou poháněcí soustavou z formule 1

Future Now, to bylo motto autosalonu ve Frankfurtu, a novinek bylo poměrně dost navzdory neúčasti řady výrobců. Frankfurtská přehlídka nejnovějších automobilů se sice koná jednou za dva roky, ale patří spolu s Paříží a každoroční Ženevou ke stálicím evropských automobilových výstav. V Paříži jsem v roce 1990 začínal po pádu komunismu a otevření hranic, do Frankfurtu jezdím nepřetržitě na každý ročník IAA od 1991. Těžko dnes někomu vysvětlovat, že před rokem 1989 komunisté zavřeli neprodyšně hranice, takže jsem o přímý kontakt s tehdejším automobilovým světem nenávratně přišel...

Budoucnost už nyní, to byla redukovaná účast automobilek. Méně je však někdy více, a tak bylo možno setrvat déle na stáncích těch, kterým ještě stojí za to na autosalonech vystavovat. Věřím, že návštěvníci se tak mohou cítit ochuzeni. Virtuální realita totiž setkání s novinkou na autosalonu nemůže nahradit. Kuriozitou byl stánek BMW Group, vlastně celý obrovský pavilon číslo 11, a přesto stratégové rozhodli, že nám nový Rolls-Royce Phantom zkrátka neukážou, byť přišel po patnácti letech od zahájení výroby starého! Jasně, všichni si Rolls-Royce nekupujeme, ale automobily Fiat, Alfa Romeo, Jeep, Peugeot, Volvo nebo Nissan bychom rádi s konkurencí porovnali...

Jistá kultura, která spočívala v tom, že automobilky připravily tiskové materiály, také nebyla špatná, odkaz na webové stránky je sice obrazem digitálního světa, ale když nenajdete dříve obvyklé informace ani tam, je to dost smutné. A to se bohužel stává stále častěji. Frankfurtský autosalon byl především výkladní skříní německých značek, a tak Mercedes-Benz, BMW, Audi, Porsche a Volkswagen opět hrály prim. Není to však jen domácím prostředím, málokterá evropská země totiž dokázala udržet kdysi rozsáhlou produkci větších místních výrobců tak jako Německo; bohužel Velká Británie a Itálie jsou smutnými případy z opačného konce...

Navzdory důrazu na konektivitu a elektromobilitu nechyběly klasické automobily, jaké máme nejraději. A že vyznavači sportovní jízdy ještě žijí, svědčila třeba největší hvězda výstavy v podobě hypersportovního vozu Mercedes-AMG Project One, první aplikace současné poháněcí soustavy formule 1 do silničního automobilu. Přinášíme předkrm s řadou fotografií, jako obvykle se všem významným novinkám budeme věnovat v našem internetovém měsíčníku TH Auto, který vychází na těchto webových stránkách.

TOM HYAN, Frankfurt/Main (D)

Foto Tom Hyan


Fotogalerie k článku

IAA Frankfurt 2017
Nejnovější články

001 MY LIFE FULL OF CARS: MEADOWLANDS 1989 – POPRVÉ NA INDY CARS!

Přátelé mě nabádají k tomu, abych se podělil o zážitky ze své kariéry motoristického novináře.... čti více

TH AUTO číslo 7 právě vyšlo!

Sedmé číslo TH Auto 2018 zahajuje další pololetí! Vycházíme už třetí rok! Zavedli jsme vydávání... čti více

24 h LE MANS 2018 – konečně TOYOTA!

Historie se neptá, jakým způsobem bylo vítězství dosaženo. Toyota dokázala, že na prvenství... čti více