IAA 2015 - FRANKFURT, FRANKFURT, FRANKFURT!

IAA 2015 - FRANKFURT, FRANKFURT, FRANKFURT!

Světová premiéra Ferrari 488 Spider (otevřené verze 488 GTB)

Tenhle autosalon prostě nemůžete vynechat, pokud vám ovšem něco nezabrání. Nestalo se, a tak jsem opět vyrazil do Frankfurtu na výstavu IAA, od roku 1991 už popatnácté...

Frankfurtský autosalon patří k pouhým dvěma, na nichž nemám absenci od své první návštěvy. Zažil jsem tam opravdu mnoho zajímavého, viděl nespočet nejrůznějších vozidel, cestoval letecky i automobilem, spal ve voze i v pětihvězdičkovém hotelu, vyzkoušel si poplach s vyklizením haly druhý den po teroristickém útoku na New York a byl donucen přenocovat ve frankfurtském mrakodrapu, který nyní jiným muslimům patří...

Výstaviště se během let neustále rozrůstá, mezi pavilony je to na pořádný výšlap, a tak pokud chcete za dva tiskové dny vidět alespoň vše podstatné, těžko můžete někde sedět u kávy a klábosit. Obejít dvakrát denně celou expozici je vrcholný výkon, jenže to tak udělat musíte, protože jinak všechny novinky neuvidíte, odkrývají se většinou až po příslušných tiskových konferencích. Dříve jsem vyhledával kuriozity, nyní při enormním nárůstu počtu typů a modelových řad to není myslitelné, přesto můžete narazit na novinky, jež jsou zdařile ukryté mimo hlavní trasy. Minule to bylo sportovní Radical Xtreme Coupé (RXC), letos třeba velkoobjemový motocykl obnovené značky Horex VR6...

Stejně jako v posledních letech není tolik novinek pro běžné klienty, ale mnohem více různých supersportů a tuningových experimentů, z nichž některé opravdu vzbuzují rozpaky. Druhou stranou mince je, že automobilky šetří, a tak sdělují zákazníkům, že všechny vozy jsou nové, i když modifikují jen masku, světlomety a nárazníky. Někdy je opravdu těžké zjistit, zda jde o novou generaci, či pouze o facelift. Některé vozy se představují dlouho před autosalonem (Škoda Superb Combi, Alfa Romeo Giulia), jiné mají svůj stylistický základ ve dříve uvedené studii (např. Suzuki Baleno) a další se uvádějí alespoň v tiskových zprávách před premiérou, takže chybí moment překvapení. Nicméně autosalony nadále dávají smysl, návštěvníci totiž mají možnost přímého srovnání automobilů, vystavených na jednom místě. A proto mám autosalony rád. Nemluvě o setkání s lidmi, kteří automobily tvoří. Letos potěšily opravdu soukromý rozhovor s Gilesem Taylorem, šéfdesignerem Rolls-Royce Motor Cars, další novinářské kolokvium s Karl-Thomasem Neumannem, nejvyšším představitelem značky Opel, či naprosto neplánované střetnutí se starými známými od raději nejmenovaných firem, které po změně českého importéra rovněž změnily kontakty s novináři.

TOM HYAN, Frankfurt a. M. (Německo)

Foto Tom Hyan

 


Fotogalerie k článku

IAA 2015 – FRANKFURT, FRANKFURT, FRANKFURT!
Nejnovější články

001 MY LIFE FULL OF CARS: MEADOWLANDS 1989 – POPRVÉ NA INDY CARS!

Přátelé mě nabádají k tomu, abych se podělil o zážitky ze své kariéry motoristického novináře.... čti více

TH AUTO číslo 7 právě vyšlo!

Sedmé číslo TH Auto 2018 zahajuje další pololetí! Vycházíme už třetí rok! Zavedli jsme vydávání... čti více

24 h LE MANS 2018 – konečně TOYOTA!

Historie se neptá, jakým způsobem bylo vítězství dosaženo. Toyota dokázala, že na prvenství... čti více