FIA GRAN TURISMO 2001 V BRNĚ

FIA GRAN TURISMO 2001 V BRNĚ

Vítězové Christophe Bouchut/Jean-Philippe Belloc (Chrysler Viper GTS-R)

Jarní úvod sezony 2001 na brněnském automotodromu byl úžasný. Velikonoční víkend roku 2001 k nám přinesl superzávody. Viděli jsme tříhodinovku FIA Gran Turismo, evropské mistrovství cestovních vozů ve třídách Super Touring a Super Production, ale také dvoulitrovou formuli Renault. Hlavní závody se jely na Velikonoční pondělí, Renault Eurocup v neděli odpoledne...

Mistrovství FIA GT 2001 přivedlo i do Brna mnoho vynikajících závodníků včetně někdejších účastníků mistrovství světa formule 1. Startovní pole 33 automobilů ve dvou třídách GT a N-GT, složené z typů Chrysler Viper GTS-R, Ferrari 550 Maranello, Lister Storm, Ferrari 360 Modena a Porsche 911 GT2 a GT3 (996) bylo zárukou neobyčejných zážitků. V první kvalifikaci sice nejrychlejší Lister Storm dosáhl průměrné rychlosti 162,96 km/h (čas 1:59,358), ale o víkendu mokrá trať vozy poněkud zpomalila v kvalifikaci i v závodě (druhý Lister zajel nejrychlejší kolo v závodě za 2:02,037). Tomáš Enge (Porsche 911 GT3-R) se blýskl v rozstřelu Superpole, když s vozem slabší skupiny N-GT zajel absolutně čtvrtý čas ze dvanácti vozů za třemi Chryslery Viper GTS-R.

Byly to právě americké desetiválce Chrysler Viper GTS-R, které si nakonec poradily s britskými a italskými dvanáctiválci Lister (motor Jaguar) a Ferrari, v cíli byly Vipery na prvních třech místech, Lister čtvrtý a jedenáctý, nejlepší Ferrari 550 Maranello páté a šesté. Zvítězila francouzská posádka Christophe Bouchut/Jean-Philippe Belloc (Larbre Competition) s náskokem 18,8 sekundy před belgicko-francouzskou Vincent Vosse/Boris Derichebourg (Paul Belmondo Racing) a nizozemskou Mike Hezemans/Jeroen Bleekemolen (Team Carsport Holland). První tři místa patřila Chryslerům, stejně jako sedmé, osmé, čtrnácté a devatenácté.

Ve skupině N-GT se česko-slovenské posádce Tomáš Enge/Jirko Malchárek nedařilo, dojela sedmá, když se mezi armádu Porsche vklínilo jediné Ferrari 360 Modena (David Terrien/Christian Pescatori) na druhé místo N-GT, zatímco skupinu vyhrál starý lišák Dieter Quester a Luca Riccitelli na Porsche 911 (996) GT3-R týmu RWS Motorsport. Na posledním místě se ztrátou 14 kol (vítěz ujel 77 kol) dojela česko-americká parta Milan Maděryč, Tom Šedivý a Bobby Brown.

Hektický program mi nedovolil plně se věnovat závodu Eurocup formule Renault 2000, kde se objevila opravdu zajímavá jména! Vyhrál Augusto Farfus, třetí byl Ronnie Quintarelli, pátý Esteban Guerrieri, třináctý Jarek Janiš, devatenáctý Ryan Briscoe, třiadvacátý José-María López a pětadvacátý Neel Jani, zatímco Robert Kubica ze závodu odpadl.

TOM HYAN (Brno/CZ)

Foto Tom Hyan


Fotogalerie k článku

FIA GT 2001 Brno
Nejnovější články

TH AUTO číslo 4 právě vyšlo!

Čtvrté číslo devátého ročníkuTH Auto 2024právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více

TH AUTO číslo 3 právě vyšlo!

Třetí číslo devátého ročníku TH Auto 2024 právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více

TH AUTO číslo 2 právě vyšlo!

Druhé číslo devátého ročníku TH Auto 2024 právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více