FERRARI 488 PISTA – POPRVÉ ZA VOLANTEM

FERRARI 488 PISTA – POPRVÉ ZA VOLANTEM

Zkušební jízdy na testovacím okruhu ve Fioranu byly velkým zážitkem, automobil byl ještě s kamufláží, protože oficiální novinářská premiéra teprve bude...

Pokud jsme napsali, že je obdivuhodné, jak lze ještě vylepšovat to nejlepší, u Ferrari 488 Pista to platí dvojnásobně! Jako první novinář z České republiky jsem vyzkoušel novou Pistu, a to jak na zkušebním okruhu ve Fioranu, tak na silnicích v okolí Maranella. Je to prostě nejlepší sportovní automobil, další evoluce typu 488 GTB, ovšem za cenu velmi nákladných detailních změn.

Po dva roky vítězí osmiválec Ferrari F154 v anketě International Engine of the Year, a to nejen ve čtyřlitrové třídě, ale především v absolutním hodnocení. Stal se návratem k přeplňovaným motorům, které vykazují lepší výsledky v daném režimu emisních testů, konstruktéři z Maranella však vyladili novou konstrukci tak, že za volantem žádnou prodlevu turbodmychadel prostě nepocítíte. Ferrari 488 GTB se představil v roce 2015 jako nový základní typ osmiválcové řady s motory uprostřed, nyní přichází ještě výkonnější 488 Pista, určená pro vybrané klienty.

Nový typ 488 Pista dostal osmiválec F154 CD, který proti verzi CB ze 488 GTB má řadu úprav pro zvýšení výkonu a snížení hmotnosti, nový je také průběh řazení v režimu RACE (ve stylu okruhového vozu) a dále upravená aktivní aerodynamika. Objem válců 3902 cm3, stejně jako vrtání a zdvih se neměnily, stupeň komprese se zvýšil jen mírně z 9,4 na 9,6, ale výkon je vyšší o plných padesát koní! Dosahuje 720 místo 670 k (tedy 530 proti 492 kW) při shodných největších otáčkách 8000 min-1, točivý moment narostl jen mírně ze 760 na 770 N.m při 3000 min-1 (má variabilní vrchol; maxima dosahuje pouze na sedmý převodový stupeň). A jak se to konstruktérům podařilo? To nám vysvětlili inženýři Nicola Pini a Gianfranco Ferrari na prezentaci v Maranellu pro porotce volby Mezinárodního motoru roku, kde na konkrétních dílech motoru popsali hlavní rozdíly. K největším změnám patří jiné materiály a odlišná technologie jejich zpracování, upravené sání a sací potrubí, jiné průběhy zdvihu ventilů, nižší teplota plnicího vzduchu, účinnější vstupy vzduchu, rychlostní čidlo turbodmychadla pro přesnou kontrolu, nové chladiče stlačovaného vzduchu, včasnější zážeh a rychlejší prohoření směsi, účinnější kontrola klepání atd. Samozřejmě, jsou to dražší řešení než u základního 488 GTB.

Podrobnější informace přinášíme v TH Auto 5/2018, které vyjde počátkem května na těchto stránkách. Samozřejmě z návštěvy Maranella přineseme i další články, opět jsme si prohlédli několik výrobních provozů, oddělení Corse Clienti a legendární muzeum.

TOM HYAN, Maranello (MO)

Foto Ferrari


Fotogalerie k článku

FERRARI 488 Pista
Nejnovější články

TH AUTO číslo 3 právě vyšlo!

Třetí číslo devátého ročníku TH Auto 2024 právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více

TH AUTO číslo 2 právě vyšlo!

Druhé číslo devátého ročníku TH Auto 2024 právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více

TH AUTO číslo 1 právě vyšlo!

První číslo devátého ročníku TH Auto 2024právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více