CAR OF THE YEAR 2011: 7 finalistů ...

CAR OF THE YEAR 2011: 7 finalistů ...

COTY.png

Počátkem listopadu (stejně jako loni od časového posunu soutěže) byl zveřejněn seznam sedmi finalistů na titul Vůz roku 2011...

Finální sedmička vznikla součtem nominací od jednotlivých porotců, když každý navrhl svých sedm favoritů a součty s největšími počty nominací pak určily účastníky druhého finálového kola. Jako obvykle jsme všechny vyzkoušeli při testování 33. Tannistesten 2010 v dánském Tannisby, které se skládá z individuálních jízd na běžných komunikacích v severní části Dánska, tzv. losího testu (vyhýbacího manévru) na letištní ploše v Sindalu, rozhovorů s partnery ze zúčastněných automobilek a také tradičního galavečera, setkání nových i starých členů jury, novinářů, představitelů automobilového průmyslu i vydavatelských domů a dalších hostů. Nyní mají porotci COTY 2011 nové možnosti testů sedmi finálových vozů na polygonu Bosch v německém Boxbergu, zkušební dráze v italském Baloccu a na známém britském okruhu Silverstone u Northamptonu.

Tentokrát ve finále nemají převahu automobily německých značek, když Audi A1, BMW řady 5, Mercedes-Benz CLS ani žádný z typů Volkswagen od Passata sedmé generace po nový Touareg nezískaly dostatečný počet nominací. Škoda letos neměla žádný nominovaný typ, horkým italským želízkem v ohni je Alfa Romeo Giulietta, podle abecedy první z finalistů. Následují nový Citroën C3 včetně modelu DS3, jenž poněkud překvapivě uspěl proti většímu sourozenci Citroën C4, a také skutečná value for money, rumunský SUV Dacia Duster, vyvinutý a vyrobený pod taktovkou Renaultu. Není pochyb o tom, že mezi finalisty patří nová řada Ford C-Max/Grand C-Max, předvoj Focusu třetí generace, ale také největší překvapení Nissan Leaf, první osobní elektromobil, který se dostal do finále v celé historii evropské ankety. Hrstku nejúspěšnějších uzavírají Opel/Vauxhall Meriva druhé generace (Meriva B), jenž zřejmě okouzlil porotce zadními bočními dveřmi otevíranými proti směru jízdy, a také druhá generace švédského automobilu Volvo S60 (včetně verze kombi V60), vyvinutá sice ještě ve spolupráci s Fordem, ale prodávaná už jako produkt čínské skupiny Zhejiang Geely Holding. Při pohledu na tento výčet je zřejmé, že vzhledem ke kvalitám dalších produktů je podle českého porotce největším zklamáním finálová absence zmíněných německých typů a nové generace Citroën C4, ale také automobilů Saab 9-5 a hybridního kupé Honda CR-Z. Více než o value for money by podle názoru českého člena jury mělo jít o technickou vyspělost a inovace.

 

TOM HYAN, člen jury Car of the Year 2011

Vůz roku 2011

Oficiální seznam kandidátů

Alfa Romeo Giulietta, Audi A1, A7 a A8, BMW řady 5 a X3, Citroën C3/DS3, Citroën C4, Dacia Duster, Fiat Dobló, Ford C-Max/Grand C-Max, Honda CR-Z, Hyundai ix20 a ix35, Chevrolet Spark, Jaguar XJ, Jeep Grand Cherokee, Kia Venga a Sportage, Lexus CT200h, Mazda 5, Mercedes-Benz CLS, Mini Countryman, Mitsubishi ASX, Mitsubishi i-MiEV/Citroën C-Zero/Peugeot iOn, Nissan Leaf, Nissan Micra a Juke, Opel/Vauxhall Meriva, Peugeot RCZ, Porsche Cayenne, Renault Fluence, Latitude a Wind, Saab 9-5, Suzuki Swift a Kizashi, Volkswagen Passat a Touareg, Volkswagen Sharan/Seat Alhambra, Volvo S60/V60.

Pozn.: tučně vyznačeno sedm finalistů; vítěz bude zveřejněn 29. listopadu 2010

 

 


Fotogalerie k článku

COTY 2011
Nejnovější články

TH AUTO číslo 4 právě vyšlo!

Čtvrté číslo devátého ročníkuTH Auto 2024právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více

TH AUTO číslo 3 právě vyšlo!

Třetí číslo devátého ročníku TH Auto 2024 právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více

TH AUTO číslo 2 právě vyšlo!

Druhé číslo devátého ročníku TH Auto 2024 právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více