BRNO REVIVAL MEZI PAVILONY 2017

BRNO REVIVAL MEZI PAVILONY 2017

Návrat na místo činu, nestárnoucí Otto Buchberger za volantem svého prvního Draka F3 (1964; motor Wartburg 1000)

Po třech letech se brněnský Revival konečně vrátil, nikoli na automotodrom, ale jako připomínka závodů na brněnském Výstavišti...

Byla to zajímavá podívaná, kdy na dostatečně velké ploše diváci viděli automobily i motocykly, které už běžně nepotkávají, nemluvě o autentických závodních strojích, představených v otevřeném depu, kde si každý přišel na své! Závodní okruh, využívaný v letech 1935-1967 v areálu Výstaviště Brno, se vlastně za padesát let nezměnil. Jeho povrch z asfaltu, betonu i žulových kostek s dvojím přejezdem železniční trati, už dnes ve světě závodů nenajdete. V Brně vyvolal atmosféru doby, která nenávratně zmizela...

Historie československého motoristického sportu není systematicky zdokumentována, a to ani v nové době po roce 1989. Těžko se dohledávají informace, víme jen, že se nejezdilo pouze na Masarykově okruhu, starém, modifikovaném a později na automotodromu, ale také jinde. Třeba v Rosicích u Brna, kde byl okruh pro automobily i motocykly, anebo na brněnském Výstavišti v závodě Mezi pavilony. Revival, uspořádaný na Výstavišti, přivedl v červenci 2017 na start muže, kteří tam bojovali o vavříny před padesáti i více lety! Ti, kteří se zúčastnili tehdy i letos, jsou většinou zdatní sportovci, sedlající formulové vozy! Otto Buchberger, ročník 1934, je skutečnou hvězdou, ještě dnes se nasouká do svého Draka a vyrazí na okruh! V tom ho doplňují Karel Mencl (narozen 1941) a Zdeněk Křivohlavý (1933). Tato trojice opět vyjela na trať...

Organizátor akce Karel Kupka, šéfredaktor časopisu Motor Journal, je vášnivým motocyklistou, a tak vzal svého bratra Lukáše na jízdu v sidecaru Rudge! Jsme-li u sidecarů, tak musíme zmínit i věčně usměvavou Libuši Šulcovou se strojem BSA 770 (1928), která pochází z rodiny oficiálních dovozců těchto motocyklů do předválečného Československa (věk se u dámy nesluší prozrazovat, ale její vitalitu mohou mnohé mladice závidět). Jako obvykle nechyběl Peter Baláž, ovšem přijel i Bohumil Staša (trať projel při čestném kole na Kupkově skútru), tedy dva velikáni silničních motocyklových Grand Prix. Připomeňme jen, že Staša má na kontě dvacet titulů mistra Československa, 215 vítězství z 827 závodů a při MS 1971 v Brně dojel druhý na ČZ 350 V4 za Jarno Saarinenem!

Zajímavých automobilů i motocyklů bylo k vidění mnoho, stejně jako řada osobností, která celý život prožívá motorové opojení. Revival stejně překvapil, vždy se totiž najde něco, co vlastně vidíte poprvé, a tak třeba zjistíte, že stroje ze zažloutlých obrázků Světa motorů skutečně existují! Pořadatelé, moc díky!

TOM HYAN a HELENA HYANOVÁ, Brno-Výstaviště (CZ)

Foto Tom Hyan a Helena Hyanová


Fotogalerie k článku

BRNO REVIVAL 2017
Nejnovější články

001 MY LIFE FULL OF CARS: MEADOWLANDS 1989 – POPRVÉ NA INDY CARS!

Přátelé mě nabádají k tomu, abych se podělil o zážitky ze své kariéry motoristického novináře.... čti více

TH AUTO číslo 7 právě vyšlo!

Sedmé číslo TH Auto 2018 zahajuje další pololetí! Vycházíme už třetí rok! Zavedli jsme vydávání... čti více

24 h LE MANS 2018 – konečně TOYOTA!

Historie se neptá, jakým způsobem bylo vítězství dosaženo. Toyota dokázala, že na prvenství... čti více