ASTRA SPORTS TOURER – PREMIÉRA

ASTRA SPORTS TOURER – PREMIÉRA

Stříbrný Opel Astra Sports Tourer jsme vyzkoušeli na testovací trati poblíž Karlštejna, jízdní vlastnosti jsou velmi dobré a zátah nového motoru 1.6 CDTi BiTurbo překvapivý

Na dostihovém závodišti ve Velké Chuchli se představil Opel Astra Sports Tourer, kompaktní kombi nejnovější generace...

Vyzkoušeli jsme tam nejen novou Astru Sports Tourer, ale také další pohonnou jednotku, která míří pod kapotu Astry jedenácté (u kombi desáté) generace, pokud počítáme všechny předchůdce! Od debutu první generace Kadett CarAVan (A) v roce 1963 totiž vyjelo už 5,4 milionu kompaktních kombi Opel Kadett/Astra, takže lze říci, že jde o skutečného průkopníka této kategorie!

Jak jsme už mnohokrát napsali, Astra K je nejlepší Opel, jaký kdy opustil brány této automobilky, a to nejen podle prohlášení Dr. Karl-Thomase Neumanna, předsedy představenstva Adam Opel AG, jak ostatně dosvědčuje zisk prestižního evropského titulu Car of the Year 2016! Od zahájení prodejů eviduje výrobce přes 160 tisíc objednávek na novou Astru, užitečný Sports Tourer toto číslo jistě brzy navýší. Stejně jako pětidveřový hatchback má novou podlahovou plošinu GM Delta 2, u níž se konstruktéři zaměřili na významné snížení hmotnosti při současném navýšení tuhosti celku, hovoří se o 110 až 190 kg podle verze, přičemž jen optimalizovaný skelet karoserie znamenal úsporu 85 kg, podvozkové díly 50 kg atd. Pozoruhodný je součinitel odporu vzduchu cx = 0,272, což je dokonce nižší hodnota než u hatchbacku (při debutu uvedeno 0,285); při stejném rozvoru 2662 mm je totiž vůz s délkou 4702 mm o 332 mm delší (proti předchůdci kombi ale jen o 4 mm). Pětimístný interiér nabízí jak více místa nad hlavou i v ramenou, tak rovněž pro nohy, Astra Sports Tourer se zavazadlovým prostorem 540/1630 l pod výklopným víkem zádě je opravdu vyzrálý rodinný automobil. Ostatně chytré věci jako návrat k dělenému opěradlu zadních sedadel v segmentech 40/20/40 % (přeprava lyží uprostřed), anebo premiéra vyhřívaných sedadel i vzadu (obou krajních) to potvrzují.

K novince se ještě vrátíme, dodejme jen, že jsme poprvé vyzkoušeli novou verzi vznětového čtyřválce 1.6 CDTi BiTurbo Stop/Start s velmi slušným zátahem při výkonu 118 kW (160 k)/4000 min-1 a točivém momentu 350 N.m/1500 - 2250 min-1, jenž se ale spokojí s normovanou spotřebou podle EU 4,1 l/100 km a odpovídajícími emisemi CO2 109 g/km. Výbavy a paleta motorů odpovídají hatchbacku, k zásadním inovacím patří kamera OpelEye, samočinné přepínání světlometů IntelliLux Matrix, systém OnStar a další prostředky komunikace a infotainmentu. A ceny? Začínají od 344 900 Kč (o 25 tisíc výše než u hatchbacku).

TOM HYAN, Velká Chuchle (CZ)

Foto Tom Hyan

 


Fotogalerie k článku

ASTRA SPORTS TOURER
Nejnovější články

TH AUTO číslo 10 právě vyšlo!

Desáté číslo TH Auto 2018 je hotovo! Vycházíme už třetí rok! Zavedli jsme vydávání... čti více

PAŘÍŽSKÉ PREMIÉRY PO 120 LETECH

Pařížský autosalon slaví 120 let. Novinky Škoda Auto už jsme představili, podívejme se na ty... čti více

ŠKODA AUTO – PRVNÍ PAŘÍŽSKÉ PREMIÉRY

Pařížský autosalon slaví 120 let. Letos opět přinesl mnoho zajímavého, přestože jej některé... čti více