89. GENEVA MOTOR SHOW 2019

89. GENEVA MOTOR SHOW 2019

Elektrická Škoda Vision iV Concept

Ženevský autosalon opět zahájil evropskou výstavní sezonu, z důležitých značek jich sice chybělo více, ale nakonec vlastně nikomu nescházely! Jiných novinek bylo také dost, takže autosalon byl opět neobyčejně zajímavý s řadou tradičních i nových vystavovatelů, s mnoha novinkami, ale pohříchu v oblastech, které jsou běžnému uživateli poněkud vzdálené...

Přílišný blahobyt totiž vede k vymýšlení pětikusových sérií supersportů za nehoráznou cenu, či dokonce jediného unikátu za cenu ještě vyšší, ale z technického hlediska jsou nové konstrukce vždy zajímavé, i když často dochází ke sdílení platforem a poháněcích soustav. Pro pravidelného návštěvníka autosalonu je porovnání automobilů přímo vedle sebe nenahraditelné virtuální realitou, a tak když např. Volvo Cars předvádí své vozy vybraným jedincům na zvláštních akcích, během salonu je prostě miliony návštěvníků neuvidí, ale o to více se mohou zaměřit na konkurenční vozy. Poučné je také porovnat loňské, či starší studie, a pak zjistit, že se mnohé nesmysly rychle odstěhovaly do propadliště dějin...

Praktických automobilů pro běžné zákazníky ubývá, skutečné novinky spočítáte na prstech jedné ruky, vše ostatní jsou deriváty a evoluce. A letos v Ženevě? Bylo to prosté, nové generace Peugeot 208 a Renault Clio, Mazda 3 (evropská premiéra) a nové typy Škoda Kamiq a Alfa Romeo Tonale. Elektroofenzíva nabývá na síle, nikdo neví, co bude, a tak se firmy snaží, přece když evropští úředníci rozhodli. Přestože automobilová doprava není hlavním ani největším znečišťovatelem životního prostředí, tak je první na ráně, a proto jí tu ránu úředníci mohou zasadit. Zapomínají, že musí existovat trh pro dražší výrobky, s nimiž dokážou výrobci plnit nastavené limity emisí. Elektropohon je vlastně proti vozidlu se spalovacím motorem a vícestupňovým převodným ústrojím jednodušší, takže by náklady měly klesnout, jenže na druhé straně akumulátory jsou nesmírně drahé a vybudování infrastruktury dobíjení a rozvodu elektrické energie náročné. Elektrifikace zachvátila rovněž naši značku Škoda, studie Vision iV s karoserií SUV/kupé ovšem patřila k nejhezším novinkám autosalonu a je předobrazem sériového elektrického vozu Škoda. Přinášíme nejprve rychlou fotoreportáž, ale vrátíme se původními články v našem internetovém časopise TH Auto od čísla 4 a dalších, jež vydáváme na www.tomhyan.cz.

TOM HYAN, Ženeva (CH)

Foto Tom Hyan


Fotogalerie k článku

AUTOSALON ŽENEVA 2019
Nejnovější články

CABRIO GALLERY OTEVŘENA!

V sobotu byla slavnostně otevřena expozice sportovních vozů a vozů cabrio československé... čti více

Za volantem – ŠKODA SCALA 2019

Zcela nové jméno Scala jasně zdůrazňuje, že nová řada vozů Škoda míří do vyšších sfér! Je... čti více

TH AUTO číslo 4 právě vyšlo!

Čtvrté číslo letošního ročníku TH Auto 2019 je tady! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více