89. GENEVA MOTOR SHOW 2019

89. GENEVA MOTOR SHOW 2019

Elektrická Škoda Vision iV Concept

Ženevský autosalon opět zahájil evropskou výstavní sezonu, z důležitých značek jich sice chybělo více, ale nakonec vlastně nikomu nescházely! Jiných novinek bylo také dost, takže autosalon byl opět neobyčejně zajímavý s řadou tradičních i nových vystavovatelů, s mnoha novinkami, ale pohříchu v oblastech, které jsou běžnému uživateli poněkud vzdálené...

Přílišný blahobyt totiž vede k vymýšlení pětikusových sérií supersportů za nehoráznou cenu, či dokonce jediného unikátu za cenu ještě vyšší, ale z technického hlediska jsou nové konstrukce vždy zajímavé, i když často dochází ke sdílení platforem a poháněcích soustav. Pro pravidelného návštěvníka autosalonu je porovnání automobilů přímo vedle sebe nenahraditelné virtuální realitou, a tak když např. Volvo Cars předvádí své vozy vybraným jedincům na zvláštních akcích, během salonu je prostě miliony návštěvníků neuvidí, ale o to více se mohou zaměřit na konkurenční vozy. Poučné je také porovnat loňské, či starší studie, a pak zjistit, že se mnohé nesmysly rychle odstěhovaly do propadliště dějin...

Praktických automobilů pro běžné zákazníky ubývá, skutečné novinky spočítáte na prstech jedné ruky, vše ostatní jsou deriváty a evoluce. A letos v Ženevě? Bylo to prosté, nové generace Peugeot 208 a Renault Clio, Mazda 3 (evropská premiéra) a nové typy Škoda Kamiq a Alfa Romeo Tonale. Elektroofenzíva nabývá na síle, nikdo neví, co bude, a tak se firmy snaží, přece když evropští úředníci rozhodli. Přestože automobilová doprava není hlavním ani největším znečišťovatelem životního prostředí, tak je první na ráně, a proto jí tu ránu úředníci mohou zasadit. Zapomínají, že musí existovat trh pro dražší výrobky, s nimiž dokážou výrobci plnit nastavené limity emisí. Elektropohon je vlastně proti vozidlu se spalovacím motorem a vícestupňovým převodným ústrojím jednodušší, takže by náklady měly klesnout, jenže na druhé straně akumulátory jsou nesmírně drahé a vybudování infrastruktury dobíjení a rozvodu elektrické energie náročné. Elektrifikace zachvátila rovněž naši značku Škoda, studie Vision iV s karoserií SUV/kupé ovšem patřila k nejhezším novinkám autosalonu a je předobrazem sériového elektrického vozu Škoda. Přinášíme nejprve rychlou fotoreportáž, ale vrátíme se původními články v našem internetovém časopise TH Auto od čísla 4 a dalších, jež vydáváme na www.tomhyan.cz.

TOM HYAN, Ženeva (CH)

Foto Tom Hyan


Fotogalerie k článku

AUTOSALON ŽENEVA 2019
Nejnovější články

TH AUTO číslo 11 právě vyšlo!

Jedenácté číslo letošního ročníku TH Auto 2019 je tady! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více

FORMULE 1 a další závodníci (15)

Patnáctá sada fotografií připomíná Herberta Müllera, všestranného švýcarského závodníka, ale... čti více

TH AUTO číslo 10 právě vyšlo!

Desáté číslo letošního ročníku TH Auto 2019 je tady! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více